شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آلمان

اولاف شولتز:

قبل از تکمیل دوره آموزشی به اوکراینی ها سلاح نمی دهیم

قبل از تکمیل دوره آموزشی به اوکراینی ها سلاح نمی دهیم

صدر اعظم آلمان گفت که تسلیحات نظامی وعده داده شده به اوکراین را به موقع در اختیار این کشور قرار می دهیم ولی ابتدا باید دوره آموزشی نظامیان اوکراینی برای استفاده از این تسلیحات تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان تأکید کرد که تجهیزات نظامی وعده داده شده به اوکراین به موقع به این کشور تحویل داده خواهد شد.

شولتز در مصاحبه با خبرگزاری رسمی آلمان افزود: آلمان قصد دارد راکت اندازها و سیستم‌های موشکی و ضد موشکی را در اختیار «کی یف» قرار دهد که با آن بتواند «اودسا» یا «کی یف» را نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات قبل از تکمیل آموزش نظامیان اوکراینی در زمینه استفاده از پرتابگرهای راکتی، به نیروهای اوکراینی تحویل داده نخواهد شد ولی به زمان مورد نیاز برای تکمیل این آموزش‌ها اشاره‌ای نکرد.

وزیر دفاع آلمان نیز سه شنبه گذشته گفت که تجهیز تسلیحاتی اوکراین با ارسال محموله‌های توپخانه ای به این کشور ادامه دارد و به زودی آموزش نیروهای اوکراینی به منظور بکارگیری توپخانه‌های «هویتزر» تکمیل می‌شود و در نتیجه مسیر استفاده از این سلاح‌ها در جنگ اوکراین هموار می‌شود.

وزیر دفاع آلمان در جریان بازدید از یک پایگاه نظامی در غرب این کشور افزود: آموزش استفاده از هویتزر برای سربازان اوکراینی به زودی تکمیل خواهد شد تا بتوانند از آن در نبرد استفاده کنند.

پیش از این، گزارش شده بود که حتی در یک دوره آموزشی سریع در استفاده از پرتابگرهای راکتی و موشکی غربی، نیروهای اوکراینی تا یک ماه به زمان نیاز دارند.

باید افزود که وزارت دفاع اوکراین اخیراً اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه روسیه، نیروهای اوکراینی حدود ۵۰ درصد تجهیزات خود را از دست داده‌اند و کمک‌های نظامی غرب تنها تا ۱۵ درصد از نیازهای ارتش را پوشش می‌دهد.