شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بدهی

محکومیت بدهکار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی به دو سال حبس تعزیزی

محکومیت بدهکار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی به دو سال حبس تعزیزی

تهران- ایرنا- با پیگیری قضایی سازمان امور مالیاتی کشور، فردی که بدهی مالیاتی قطعی معوق به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان داشت، مجرم مالیاتی شناخته شد و به دو سال حبس تعزیزی محکوم شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان امور مالیاتی کشور، «حسین تاجمیر ریاحی» در این باره اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۰ و بر اساس سیاست‌های جدید سازمان، علیه برخی اشخاص حقوقی که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم کرده‌اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کرده است.

وی با اشاره به یکی از پرونده‌های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی مستمر نهایتا منجر به صدور دادنامه محکومیت و رای مجازات کیفری شد، گفت: با مکاتبه اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران، احدی از مودیان مالیاتی با فعالیت گسترده اقتصادی و بدهی مالیاتی قطعی معوق نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان معرفی شد که با وجود استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله واحد اجرائیات، امکان وصول مالیات فراهم نشده بود.

مدیر کل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی کشور افزود: پیگیری قضایی سازمان در نهایت منجر به صدور رای دادگاه کیفری مبنی بر دو سال حبس تعزیری مجرم مالیاتی شد.

تاجمیر ریاحی افزود: دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی کشور برای این پرونده شکوائیه‌ای در دادسرای عمومی انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طرح و با بیان عناوین اتهامی از اقدامات مشارالیه که به انحاء مختلف و شیوه‌های متعدد اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، موفق به دریافت دادنامه محکومیت به استناد ماده ۲۷۴ قانون مالیات مستقیم به میزان ۲ سال حبس تعزیری شد.

وی تصریح کرد با اشخاصی که با ارتکاب جرایم مالیاتی تلاش می‌کنند از پرداخت مالیات خودداری نمایند برخورد خواهد شد.