شهر خبر

در ویدیوی منتشر شده؛

خشونت پلیس آمریکا علیه نوجوان سیاهپوست برملا شد

خشونت پلیس آمریکا علیه نوجوان سیاهپوست برملا شد

انتشار ویدیویی جدید از کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله سیاهپوست به دست پلیس شیکاگو، ابعادی تازه از خشونت پلیس آمریکا برضد سیاهپوستان و رنگین پوستان را افشا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، ویدیویی جدید از یک نوجوان ۱۳ ساله سیاهپوست که ماه گذشته توسط پلیس شیکاگو به ضرب گلوله کشته شد، نشان می‌دهد که وی به نشانه تسلیم دست‌هایش را بالا گرفته و غیرمسلح است.

این دانش آموز کلاس هفتم که فقط با دو حرف اختصاری AG شناخته می شود، توسط افسران اداره پلیس شیکاگو در جریان تعقیب و گریز در ۱۸ ماه مه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

پلیس شیکاگو در این باره گفته بود زمانی که این حادثه رخ داده است، این نوجوان سیاهپوست در حال فرار از خودروی سرقتی بود. این در حالی است که تعدادی از شهود در شهادت های خود در این رابطه گفته بودند که نوجوان یادشده دست‌هایش را بالا برده بود و به نظر می‌رسید هیچ سلاحی به همراه نداشت.

ویدیوی جدید از این حادثه تیراندازی که توسط پایگاه خبری «دیلی بیست» آمریکا منتشر شده است، صحت شهادت شاهدان را تایید می کند. در این ویدیو، نوجوان سیاه‌پوست دیده می شود که از پیاده‌رو به سمت نور پارکینگ پمپ بنزین در حال دویدن است و این در حالی است که دست‌هایش به وضوح در هوا بالا رفته و هیچ سلاحی در دست ندارد.

وی سپس به سمت راست خود می چرخد و ناگهان مورد اصابت گلوله یک افسر پلیس شهر شیکاگو قرار می گیرد که منجر به افتادن او بر روی زمین در مقابل پمپ بنزین می شود.

همچنین در این ویدیو می توان دید که افسران پلیس AG را احاطه کرده اند و او را از پاهایش گرفته اند و روی زمین می کشند، در حالی که بازوهای او روی پیاده رو کشیده می شود.

خشونت پلیس آمریکا نسبت به سیاهپوستان و رنگین پوستان مسئله ای جدید نیست و این مسئله قربانیان بسیاری را در بر گرفته استو از جمله موارد اخیر این مسئله که منجر به وقوع جنبش «جان سیاهان مهم است» در آمریکا شد، کشته شدن سیاهپوستی به نام «جورج فلوید» توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» بود.