شهر خبر

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا: نباید از تیم ملی ایران انتظار مقابله برابر با تیم های بزرگ داشت

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا: نباید از تیم ملی ایران انتظار مقابله برابر با تیم های بزرگ داشت

گناوه - ایرنا - کارشناس و مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: برای حضور در جام جهانی که یک رویداد ورزشی سخت است، بدون برنامه ریزی نباید توقع داشته باشیم تیم مان بتواند مقابله آن چنانی و برابر با حریفان که بسیار بزرگ هستند و در این مسیر برنامه ریزی خوبی کردند، داشته باشیم.

فریدون معینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناوه افزود: برنامه ریزی صحیح چهار ساله مهم ترین مساله در آماده شدن تیم ها در مسیر جام جهانی فوتبال است که ما باید قبل از اینها به آن می پرداختیم و حرکت می کردیم.

وی اظهارداشت: برای ساخت یک تیم باید تمامی بازیکنانی که در خدمت تیم ملی هستند عملکردشان آنالیز شود و نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و پرسپولیس تهران گفت: یکی از موارد مهم که یک مربی می تواند نقشی در آماده شدن یک تیم برای رسیدن به همبستگی وحدت تیمی داشته باشد، باید مفهوم تیمی را به آنها القا کند که در این زمینه نظم و انضباط بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که تیم ملی فوتبال در زمان کی روش این شرایط را پیدا کرده بود و توانست در جام جهانی قبلی تیمی نباشد که زنگ تفریح برای تیم های دیگر باشد و ماهیت خودش را خوب نشان داد.

معینی بیان کرد: امیدواریم در فرصت باقیمانده به مسابقات جام جهانی قطر، تدابیری را اتخاذ کنیم که بتوانیم آبرومندانه در این رویداد ورزشی مهم شرکت کنیم و نتایج خوبی بگیریم.

وی در پاسخ به نقش برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای آمادگی تیم‌ها از جمله  ایران گفت: به طور مسلم شک نکنید بازی تدارکاتی، یک میزانی برای اندازه گیری سطوح آمادگی تیم است و همه تیم‌های بزرگ در فیفادی این کارها را می‌کنند و نتیجه آن را در جام جهانی می‌بینند.

معینی افزود: این تیم ها، نزدیک به یک هفته تا ۱۰ روز قبل از جام جهانی اردوهای تدارکاتی که  آخرین شرایط برای انتخاب ۱۱ نفر اول میدان و مابقی بازیکنان است، برپا و انجام می‌دهند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به آخرین وضعیت دستگاه " وی ای آر " در استادیوم های ایران گفت: بطور مسلم فیفا تصمیم هایی را که می‌گیرد و تغییراتی در بازی ها بوجود می آورد در راستای پیشرفت، کمک کردن در رفع حاشیه ها و تقسیم شرایط برابر برای همه تیم ها و در واقع اجرا کردن عدالت در فوتبال بود که دستگاه "وی ای آر" در این زمینه کمک کرده است.

وی بیان کرد: در باره بهره‌‍مندی از این دستگاه برای ورزشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال ایران اطلاع کاملی ندارم اما امیدوارم هرچه زودتر این نیاز که بیشتر اشتباهات را پیشگیری و شرایط را باشگاه‌ها بهتر خواهد کرد، انجام شود.