شهر خبر

اتحادیه میهنی کردستان عراق:

زیاده‌خواهی‌های ترکیه عامل تداوم تجاوزگری آن در خاک عراق است

زیاده‌خواهی‌های ترکیه عامل تداوم تجاوزگری آن در خاک عراق است

اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به شمال این کشور، اعلام کرد: زیاده‌خواهی‌های ترکیه عامل تداوم تجاوزگری آن در خاک عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه ای به حملات اخیر جنگنده ها و توپخانه های ارتش ترکیه به شمال این کشور که دنبال آن شماری کشته و زخمی شدند، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه اتحادیه میهنی کردستان عراق آمده است: زیاده‌خواهی‌های ترکیه عامل تداوم تجاوزگری آن در خاک عراق است. اقدامات خصمانه ترکیه به باری روی دوش کشورهای منطقه و جامعه جهانی تبدیل شده است.

اتحادیه میهنی کردستان در ادامه بیانیه خود عنوان کرده است: آنکارا در راستای تفکرات خصمانه، طمع و برنامه‌های بی‌شرمانه خود خاک عراق را مورد هدف قرار می‌دهد. ما به نوبه خود تجاوزهای ادامه‌دار ترکیه به حاکمیت زمینی و هوایی عراق را به شدت محکوم می‌کنیم.

پیش از این، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق به سلسله تجاوزات نظامی ترکیه به شمال این کشور واکنش نشان داد. رئیس ائتلاف دولت قانون در این خصوص گفت: دولت بغداد باید هرچه سریعتر تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار تجاوزات ترکیه به شمال عراق را اتخاذ کند.

المالکی عنوان کرد: واقعیت این است که تداوم تجاوزات ترکیه به خاک عراق در اقلیم کردستان و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به دنبال این تجاوزات، به روابط میان آنکارا و بغداد آسیب شدیدی وارد می سازد.