شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داوری#بسکتبال

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا اهمیت زیادی دارد/ نمی‌توانم قضاوت مناسبی درباره عملکرد داوری داشته باشم

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا اهمیت زیادی دارد/ نمی‌توانم قضاوت مناسبی درباره عملکرد داوری داشته باشم

عضو تیم ملی بسکتبال بانوان ایران گفت: مسابقات بسکتبال کاپ آسیا اهمیت زیادی برای ما دارد.

شادی عبدالوند، عضو تیم‌ ملی بسکتبال درباره میزان آمادگی خود برای شرکت در مسابقات کاپ آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: تجربه حضور در رقابت‌های کاپ آسیا، مسابقات جهانی و مسابقات انتخابی المپیک را دارم. به خاطر دارم سال اولی که در مسابقات کاپ آسیا شرکت کردیم 11 امتیاز از ژاپن جلو بودیم اما وقتی سال بعد برای دومین بار در کاپ آسیا حاضر شدیم با پیشرفت غیرمنتظره این کشور مواجه شدیم طوری که در نهایت هم موفق شدند جام قهرمانی مسابقات را از آن خود کنند.

وی اضافه کرد: دلیل این اتفاق هم اهمیت دادن به بسکتبال بانوان در ژاپن است. اکثر کشورهایی که در مسابقات کاپ آسیا شرکت می‌کنند همه از بهترین مربی‌های خارجی استفاده می‌کنند. اکثرا قبل از حضور در مسابقات بازی های تدارکاتی زیادی دارند اما برای ما این شرایط فراهم نیست. سرمربی تیم‌ ملی به تازگی و در آستانه اعزام معرفی شده و بنابراین کار سختی داریم.

عبدالوند با اشاره به بازی‌های کشورهای اسلامی افزود: در حال حاضر دو رویداد مهم پیش‌رو داریم اما فعلا تنها تمرکز ما کاپ آسیاست. بازی های همبستگی اسلامی را هم مرداد اعزام خواهیم شد البته برای نخستین بار است که بسکتبال زنان شرکت خواهد کرد. اطلاعات دقیقی از سطح کیفی مسابقات ندارم ولی قطعا هدف‌مان از حضور در مسابقات کسب بهترین نتیجه‌ است.

عضو تیم‌ ملی بسکتبال در پایان در مورد عملکرد جواد داوری گفت: من هنوز رئیس جدید فدراسیون را ندیدم بنابراین نمی‌توانم قضاوت مناسبی داشته باشم. خیلی موارد برای گفتن دارم که قطعا این مسائل را در نخستین جلسه‌ای که با داوری داشته باشیم، خواهم گفت.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام