شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ#کنگره آمریکا

در سخنانی عنوان شد؛

وعده ترامپ برای عفو شرکت کنندگان در شورش کنگره آمریکا

وعده ترامپ برای عفو شرکت کنندگان در شورش کنگره آمریکا

ترامپ در سخنانی با حملات شدید به هیئت تحقیق کنگره آمریکا درباره شورش 6 ژانویه، فعالیت هیئت تحقیق را به شدت زیر سوال برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ»، روز جمعه عملکرد کمیته تحقیقات پیرامون حمله به کنگره را زیر سوال برد و ادعا کرد که این کمیته آگاهانه روایتی جعلی و ساختگی را ارائه می‌کند.

ترامپ روز جمعه در اولین حضور علنی خود از زمان آغاز جلسات تلویزیونی، ادعا کرد که هیئت مجلس نمایندگان با استفاده از فیلم‌های مونتاژ شده و ویرایش مورد نظر اهداف خود را دنبال می‌کند.

ترامپ همچنین با رد ادعای مطرح شده به نقل از او درباره قلدری مایک پنس، معاون سابقش در دوران ریاست جمهوری، در گردهمایی محافظه کاران مذهبی در نشویل گفت: «من هرگز مایک پنس را یک آدم حیله گر خطاب نکردم. مایک پنس فرصتی برای عالی بودن داشت، صادقانه بگویم که او این شانس را داشت که تاریخی باشد، اما مایک شهامت عمل را نداشت.»

تلاش‌های ترامپ برای باقی ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات، توسط کمیته منتخب تحقیق در مورد حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره دوباره در کانون توجه قرار گرفت.

هیئت تحقیق به طور روشمند این موضوع را مطرح می‌کند که حمله به ساختمان کنگره آمریکا یک کودتا بوده و ترامپ در مرکز توطئه بوده است. روز پنجشنبه، شنیده شد که این حمله جان پنس را به خطر انداخته است. این یافته‌ها می‌تواند وزارت دادگستری را به تعقیب کیفری علیه ترامپ وادار کند.

ترامپ در سخنان خود با عصبانیت انتخابات قبلی آمریکا را به عنوان یک انتخابات دزدیده شده یاد کرد و جلسات کمیته تحقیق را به عنوان یک «فریب» نامید که یادآور تحقیقات در مورد روابط کمپین انتخاباتی او با روسیه است.

ترامپ در طی یک سخنرانی پرمخاطب خود گفت: «چپ های آمریکایی آدم‌های کلاهبرداری هستند. آنها کلاهبردار هستند هر یک از آنها از همه شما متنفرند، حتی بیشتر از شما از من متنفرند، اما من فقط سعی می‌کنم به شما کمک کنم.»

ترامپ همچنین گفت که اگر دوباره رئیس جمهور شود، «بسیار بسیار جدی» عفو کسانی را که در این شورش دخیل بودند در نظر خواهد گرفت. او گفت: «آنچه در ۶ ژانویه اتفاق افتاد یک اعتراض ساده بود که از کنترل خارج شد.»

او مدعی شد که «هیچ کس کشته نشده است» به جز «اشلی بابیت»، حامی ترامپ، که هنگام تلاش برای بالا رفتن از پنجره شکسته داخل ساختمان کنگره هدف گلوله قرار گرفت.

ترامپ همچنین گفت: «بیایید واضح بگوییم، این یک تحقیق کنگره نیست، این وضعیت وحشتناکی است که وقت همه را تلف می‌کند. این یک تولید تئاتری از داستان‌های سیاسی حزبی است.»