شهرخبر
امام جمعه موقت گرگان:

آنقدر عقب مانده شدیم که ندانیم رضاشاه در این مملکت چه کرده؟

کدخبر: 502406
اقتصادنیوز: امام جمعه موقت گرگان گفت: داستان مسجد گوهرشاد و ۱۵ خرداد را بررسی کنید تا پی ببرید چه تعداد از هموطنان ما توسط رژیم خائن و بی رحم پهلوی به شهادت رسیدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از روی ناآگاهی رژیم منحوس پهلوی را تطهیر می‌کنند و افسوس آن را می‌خورند، گفت: آیا درست است بچه مسلمان فریب این شعارها را بخورد؟

قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: دشمنان می خواهند ما را از ولایت جدا کنند، در طول تاریخ دشمنانِ تمام انبیاء(ع) اعم از شیاطین انس تا شیاطین جن سخنانی با ظواهر زیبا بیان می کنند تا مردم را فریب دهند و برای فریب دادن مردم لحظه ای ساکت ننشستند.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند که ما را از دین و قرآن جدا کنند، افزود: امام علی (ع) همیشه توصیه کردند که اهل بصیرت باشیم، همچنین امام صادق(ع) نیز فرمودند ما دوست می داریم شیعیان ما اهل فهم و بصیرت باشند و حیله دشمن را بفهمند، در واقع باید بابصیرت باشیم و در افراد سخنان تفکر و اندیشه کنیم و صرفاً به ظاهر سخن اکتفا نکنیم.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه گاهی اوقات فضای مجازی برای آن دسته از مردم که آگاهی کامل ندارند خطر بزرگی محسوب می شود، بیان کرد: متأسفانه همه ما دیدیم که عده ای جمع شدند و در این مملکت شعار «رضا شاه روحت شاد» سر دادند، آیا آنقدر عقب مانده شدیم که ندانیم رضاشاه در این مملکت چه کرده و آیا یک بچه مسلمان باید فریب این شعارها را بخورد؟

برقرار اضافه کرد: به این افراد توصیه می کنم داستان مسجد گوهرشاد و ۱۵ خرداد را بررسی کنند تا پی ببرند که چه تعداد از هموطنان ما توسط رژیم خائن و بی رحم پهلوی به شهادت رسیدند، رژیم پهلوی وطن فروشی کرد و به جایی آنکه با دشمنان بجنگند با میرزا کوچک خان جنگلی که از این مملکت دفاع می کرد جنگید.

وی با بیان اینکه امروز باید اندیشید که حکومت جمهوری اسلامی چه سرمایه های گران‌قدری دارد، تأکید کرد: امروز مدافعان وطن در میان مردم امتیاز ویژه ای دارند و نه تنها ملت ایران را صیانت می کنند بلکه دیگر کشورهای اسلامی را از دست داعش نجات دادند.

امام جمعه موقت گرگان با تأکید بر اینکه از داعش قصی‌القلب‌تر سراغ نداریم، گفت: آنها بنا خود را به نابودی اسلام بستند، چرا آنها به قرآن کریم، پیامبر(ص) و اهل البیت (ع) توهین می کنند؟ همه این کارها حساب‌شده است و دشمنان می دانند که مسلمانان و شیعیان هر روز جمعه دور هم جمع می شوند و در انتظار منجی هستند که فساد و جور را ریشه‌کن کند.

نباید فریب دشمن را بخوریم

برقرار با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها هر روز توطئه می کنند، ابراز داشت: همه ما دیدیم که به سرود «سلام فرمانده» چه واکنشی نشان می دهند؛ سرودی که نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای اسلامی نیز اجرا و فراگیر شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند جلوی اعتقادات و باورهای دینی مردم را بگیرند، متذکر شد: دشمنان می‌دانند روزی امام زمان(عج) ظهور می کند و با برافراشتن پرچم عدل، ریشه فساد، ظلم و جور را از بین می برد لذا می‌خواهند ما را فریب بدهند تا از اعتقاداتمان دست برداریم.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه دشمنان به فکر ما نیستند، افزود: آنها از ماهیت خود می‌ترسند و نباید فریب دشمن را بخوریم، امروز جوانان ما باید به دنبال امام زمان(عج) باشند و برای آماده سازی ظهور و تعجیل در فرج آن حضرت نقش آفرینی کنند.

برقرار به ایستادگی و مقاومت ملت ایران در دوران مختلف اشاره کرد و گفت: ملت قهرمان ایران، حکومت پهلوی را به زباله‌دان تاریخ انداخت و در برابر صدام که آمریکا و اسرائیل غاصب پشتیبانش بودند ایستادگی کرد، اسرائیل که روزی به‌ دنبال نیل و فرات بود امروز دور خود دیوار کشیده است، امروز ملت ایران عزیز است و سردار شهید سلیمانی برای مردم عزت آفرید لذا نباید فریب تبلیغات دشمن را بخوریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز عده ای برای منفورترین انسانی شعار می دهند که هیچ نقشی در توسعه کشورمان ندارد، بیان کرد: شاه مخلوع در آن زمان اعلام کرد «من اشتباه کردم که به آمریکا اعتماد کردم»، باید تاریخ را مطالعه کنیم، محمدرضا شاه خائن، بحرین را به راحتی بخشید و آن را از ایران جدا کرد ولی بعدها دیدید که جوانان این مملکت جانانه از کشورمان دفاع کردند و اجازه ندادند دشمن حتی یک وجب از خاک وطن را تصرف کند.