شهر خبر

سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در قم تولید می‌شود

سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در قم تولید می‌شود

قم – ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سالانه ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می‌شود.

محمدرضا حاجی رضا در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه اشتغال بخش کشاورزی یکی از هدف‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است افزود: در استان قم ۶۴ هزار هکتار زمین تحت کشت و ۸۰۰ هزار تن تولید محصولات داریم و ما به‌عنوان متولی بخش کشاورزی با الگوی کشت وظیفه هدایت این بخش مهم جامعه را داریم.

وی گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب حضور پررنگ نهادهایی است که به فرمان حضرت امام خمینی تشکیل شد که جهاد سازندگی یکی از آن نهادها است و امام و رهبری همیشه تاکید بر خودکفایی در بخش کشاورزی را داشته و دارند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی و آبادانی بود و ازاین‌رو  حضرت امام در ۲۷ خرداد ۵۸ دستور تشکیل جهاد سازندگی را دادند تا با حضور در روستاها و مناطق محروم مشکلات و مسائل زیرساختی حل شود و با شروع جنگ تحمیلی جهاد با تجربه مهندسی جنگ وارد شد و در ۸ سال دفاع مقدس خدمات خوب و موثری را ارائه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه  آب‌وخاک سرمایه‌های بین‌المللی ماست گفت: یکی پایه‌های مهم امنیت غذایی جامعه آب‌وخاک است که در آب به دلیل وجود خشک‌سالی‌ها مسائل و مشکلات خاصی را داریم و با برنامه‌ریزی در حال کم کردن مشکلات هستیم و در خاک تهدیدی که کشاورزی کل کشور با آن روبرو است تغییر کاربری‌ها است که حفاظت از خاک برای ما مهم است.

وی در پایان با توجه به مسئولیتی که در توزیع و نظارت بر بازار بر عهده جهاد کشاورزی است  گفت:در حوزه تامین اقلام اساسی در حال تلاش برای رفع مشکلات هستیم و نظارت‌ها را بر بازار تشدید کردیم.