شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مالیات#جمعه#رئیس‌جمهور

خطیب جمعه شیراز: اصناف در بحث مالیات با دولت تعامل کند/ دولت هم رحم و انصاف را یاد بگیرد

خطیب جمعه شیراز: اصناف در بحث مالیات با دولت تعامل کند/ دولت هم رحم و انصاف را یاد بگیرد

ایرنا نوشت: آیت‌الله دژکام گفت: اصناف باید در بحث مالیات و دیگر مباحث با دولت تعامل کنند تا دولت هم بتواند به وظایف خود عمل کند و مجموعه‌های دولت نیز رحم و انصاف را از خود رئیس‌جمهور یاد بگیرند و اشاعه دهند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه کاسب حبیب خدا است، گفت: اصناف نقش مهمی در جامعه دارند و به همین دلیل حبیب‌الله نامیده شده‌اند؛این قشر خدمات ویژه برای نظام انجام می‌دهند و در بحث مالیات نباید به آن‌ها بی‌انصافی شود.

خطیب نماز جمعه امروز شیراز گفت: در مراقبت اجتماعی قشرهای مختلف جامعه ممکن است در یک صفت و رفتار بیش از دیگران مورد توجه باشند و هر گروهی باید وظیفه اجتماعی خود را به خوبی انجام دهد.

او گفت: با توجه به نقش بانوان در جامعه دینی و مراقبه اجتماعی حیا و عفت باید در رفتار و کردار آن‌ها دیده شود، اما این امر مختص بانوان نیست بلکه آقایان نیز باید حیا و عفت داشته باشند، ولی نقش زنان در این دو ویژگی پررنگ‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس از گلایه‌مندی بسیاری از مردم از وضعیت اسف بار حیا، اخلاق و انسانیت در جامعه سخن گفت و افزود: رفع این نگرانی و دغدغه در سبک سنتی مراجعه به روحانیت و منبر است، این روش اکنون نیز ناکارآمد نیست، ولی نیاز به بازسازی و تقویت دارد.

آیت الله دژکام گفت: حیا تنها در پوشش خلاصه نمی‌شود بلکه حیا در راه رفتن، سخن گفتن و دیگر اعمال نیز خود را نشان می‌دهد، اگر مجموعه شهروندان از وضعیت حجاب ناراحت هستند یک قسمت کار تذکر لسانی است که وظیفه همگانی حساب می‌شود.

خطیب جمعه شیراز: مشکلات معیشتی وجود دارد اما راهی جز این نیست

او گفت: همگی ما باید در تذکر لسانی و همگانی به وظیفه خود در این امر مهم عمل کنیم و تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست. این نهاد همیشه در میدان بوده و در ماجرای دستگیری سارقان بانک ملی عملکرد خوب آن‌ها مشهود است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: اغلب مردم طرفدار حیا هستند، اما رویکرد رسانه‌ها به گونه‌ای دیگر است، ارشاد باید رسانه‌ها را جهت‌دهی و چهارچوب برای عملکرد آن‌ها مشخص کند. بعد از انجام همه وظیفه‌ها برای درصد قلیلی که عناد دارند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ورود کنند.

۲۱۲۳۱