شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

تصاویر جدیدترین ناو هواپیمابر چین | فوجیان در مراسمی خاص به آب انداخته شد

رسانه‌های دولتی چین امروز (جمعه) گزارش دادند که این کشور در اقدامی دیگر به سمت نوسازی ارتش، سومین ناو هواپیمابر خود را معرفی کرد.

ناو هواپیمابر چین

به گزارش همشهری آنلاین، این ناو طراحی و ساخت داخل چین، «فوجیان» نامگذاری شده است. این پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین محسوب می‌شود.

مراسم به آب‌اندازی و نامگذاری رسمی این ناو هواپیمابر در کارخانه کشتی‌سازی «جیانگ نان» در شانگهای برگزار شد.

به همین مناسبت، مسئولان با نوارهای رنگارنگ، خودروهای آب پاش و دودهای رنگی این اتفاق را جشن گرفتند. در این مراسم، چند تن از پرسنل نیروی دریایی ارتش چین برای خواندن سرود ملی در مقابل کشتی صف‌آرایی کردند. همچنین مقامات ارشد مانند ژو کیلیانگ، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی نیز حضور داشتند.

یک سکوی به آب‌اندازی تمام قد همراه با یک سیستم سکوی پرتاب در ناو هواپیمابر، مطابق با تصاویر پخش‌شده از تلویزیون CCTV مشاهده شد.

دو ناو هواپیمابر دیگر چین، شاندونگ که در سال ۲۰۱۹ و لیائونینگ که در سال ۱۹۹۸ به صورت دست دوم از اوکراین خریداری شد و سپس در داخل کشور بازسازی شد، هستند.

ناو جدید به اسم استان ساحلی فوجیان نامگذاری شده است. این حرکت توانایی چین را در زمانی که تنش‌ها در تنگه تایوان در دریای چین جنوبی و نقاط دیگر افزایش یافته است، بالا می‌برد. از نظر تعداد ناوهای هواپیمابر در حال فعالیت، چین در حال حاضر دقیقا پشت سر ایالات متحده قرار دارد که دارای ۱۱ ناو هواپیمابر است.

فوجیان دومین ناو هواپیمابر است که به طور کامل در چین ساخته شده است.»

طبق گمانه‌زنی‌های رسانه‌های چینی، فوجیان در مجموع می‌تواند نسخه بهبودیافته جنگنده‌های سنگین J-15 سازگار با سکوی پرتاب، یک نوع جنگ الکترونیکی از J-15، یک جت جنگنده رادارگریز نسل بعدی که بنا به گزارش‌ها J-35 نامیده می‌شود، یک هواپیمای هشدار اولیه با بال ثابت به نام KJ-600 و پهپادهای شناسایی مسلح را با خود حمل کند.