شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ارتش#حلب#ارتش ترکیه#مسکونی#باران

حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به خاک سوریه/ این بار حومه حلب هدف گرفته شد

حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به خاک سوریه/ این بار حومه حلب هدف گرفته شد

در ادامه تشدید حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و هدف گیری مناطق مسکونی سوریه، نظامیان این کشور امروز (جمعه) شهر «تل رفعت» در حومه شمالی حلب را گلوله باران کردند. 

به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که «نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست تحت حمایت آنها حملات خود را با شلیک گلوله بار دیگر از سرگرفتند و روستاها و مناطق مسکونی پیرامون تل رفعت در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند. 

خبرنگار سانا اعلام کرد که در این حملات چندین گلوله توپ سنگین نیروهای اشغالگر و تروریست های مزدور تحت حمایت ترکیه به نقاط مرزی در حومه حلب و مناطق مسکونی روستاهای پیرامون شهر تل رفعت اصابت کرد. 

این حملات منجر به خسارت های مادی به خانه ها، املاک و مناطق مسکونی شد.

در ساعات گذشته هم نیروهای اشغالگر ترکیه به روستاها و مناطقی در غرب شهر «تل ابیض» واقع در شمال الرقه با توپخانه سنگین حمله کردند.

حملات توپخانه ای ارتش و گروه های تروریستی تحت حمایت  ترکیه در حالی شدت یافته است که «رجب طیب اردوغان» دو هفته پیش اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق 30 کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.

 در همین پیوند، دیروز پنجشنبه «ایمن سوزان»، رئیس هیات نمایندگی سوریه در هجدهمین نشست بین المللی سوریه در «مذاکرات روند آستانه» در «نور سلطان» قزاقستان تاکید کرد که «تهدیدهای رژیم ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی های نشست آستانه در تضاد است.»
وی گفت که «رژیم ترکیه همچنان به نقض حریم و حاکمیت سرزمین سوریه ادامه می دهد و با هدف قرار دادن خاک سوریه و کشتن مردم بی گناه به بهانه ها و استدلال های بی پایه بر طبل تجاوز می کوبد.»

وی ادامه داد که «تهدیدات رژیم ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه ای به اصطلاح امن با نتایج آستانه در تضاد است و اقدامات آنکارا جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و جامعه بین المللی باید به آنها رسیدگی کند.»


«الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه روسیه نیز در امور سوریه که در نشست روند آستانه سخن می گفت، درباره تهدیدهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در سوریه، بار دیگر  مخالفت روسیه را با این اقدام تکرار کرد و از ترکیه خواست از راه های مسالمت آمیز موضوع را حل کند.

لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.

از سوی دیگر، «علی اصغر خاجی» سرپرست هیات ایرانی در نشست روند آستانه در دیدار با ایمن سوزان رئیس هیات سوری نیز با تاکید بر رد هرگونه تجاوز ترکیه به سوریه و احترام به تمامیت سرزمینی و یکپارچگی سوریه، تاکید کرد که این گونه اقدام ها و تهدیدها تنها منجر به تشدید اوضاع در منطقه می‌شود.

هجدهمین دور مذاکرات روند آستانه درباره سوریه چهارشنبه و دیروز پنجشنبه - به مدت دو روز - در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان با حضور نمایندگان سیاسی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن و نمایندگان دولت دمشق، معارضان سوری و سازمان ملل متحد برگزار شد.

منبع: ایرنا