شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#وزارت خارجه#آنکارا

عراق: بعد از تکمیل تحقیقات به حملات ترکیه پاسخ می‌دهیم

عراق: بعد از تکمیل تحقیقات به حملات ترکیه پاسخ می‌دهیم

وزارت خارجه عراق در پی حمله ترکیه به منطقه «سنجار» بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد که پس از تکمیل تحقیقات، اقدامات لازم را علیه آنکارا انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه عراق امروز (جمعه) حمله ترکیه به یک مقر دولتی و منازلی در منطقه «سنجار» در استان نینوی را شدیداً محکوم و تأیید داشت که اقدامات لازم را پس از تکمیل تحقیقات در مورد این حمله اتخاذ خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، وزارت امور خارجه بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدامات نقض آشکار حاکمیت عراق و تهدیدی آشکار برای امنیت غیرنظامیان است که تعدادی از آن‌ها در نتیجه این اقدام شهید و تعدادی دیگر هم زخمی شدند».

این بیانیه با اشاره به اینکه «وزارت خارجه پس از تکمیل بررسی‌های لازم در خصوص این حمله اقدامات لازم را انجام خواهد داد»، افزود: «این حمله به عنوان تلاشی برای هدف قراردادن امنیت عراق و ثبات مردم آن تلقی می‌شود و موضعی واحد را برای مقابله با آن می‌طلبد؛ موضعی که در برابر هر اقدامی که هدفش اشاعه هرج و مرج باشد، ایستادگی و مقابله کند».

دو روز پیش (چهارشنبه) رسانه‌های کُردی، از حمله پهپادی به چند ساختمان در بخش «سنونی» شهر سنجار خبر داده بودند که در پی آن پایگاه خبری شبکه «کوردستان۲۴» به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد که در این حمله شش نفر کشته شده‌اند؛ با این حال برخی از رسانه‌ها شمار کشته‌ها را چهار نفر اعلام کردند.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست‌وزیر اسبق عراق، بعدازظهر روز گذشته (پنجشنبه) در بیانیه‌ای به حملات مکرر ترکیه به خاک عراق واکنش نشان داد و گفت: «تعرض به حاکمیت عراق از طرف هر کشوری که باشد، مردود است. دولت باید اقدامات لازم برای متوقف‌سازی این تجاوزات را اتخاذ کند.»

این در حالی است که آنکارا هنوز نسبت به هشدارهای بغداد بی‌توجه است. امروز (جمعه) نیز اخبار حاکی از آن بود که نرکیه حمله‌ای پهپادی در استان «سلیمانیه» عراق داشته و یک خودرو  را موردهدف قرار داده که طی آن چهار نفر کشته شده‌اند.

منبع: فارس