شهر خبر

دستاورد سفر وزیر ورزش به قطر: دیپلماسی ورزشی و توسعه روابط

دستاورد سفر وزیر ورزش به قطر: دیپلماسی ورزشی و توسعه روابط

سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان دستاوردهای حضور دکتر سید حمید سجادی در قطر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدحسن تقی‌زاده در خصوص سفر وزیر و ورزش و جوانان به قطر اظهار کرد: در این سفر جلسات و دیدارهای متعددی با مقامات کشور قطر، دیدار با تیم‌های جمهوری اسلامی ایران حاضر در قطر و بازدید از ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی قطر صورت گرفت.

وی با اشاره به دیدار وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران با وزیر ورزش و جوانان قطر افزود: گفت‌وگوی صمیمی‌ای که بین وزرای ورزش و جوانان دو کشور صورت گرفت منجر به تصمیمات بسیار خوبی شد که در آینده شاهد نتایج این تصمیمات خواهیم بود.

همچنین در جلسه تخصصی که بین مسئولان ورزش و جوانان قطر و امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان ایران برگزار شد، مقرر شد که بزودی هیات کارشناسی قطری با آماده سازی تفاهم‌نامه اجرایی بهمراه وزیر ورزش و جوانان قطر جهت امضا و اجرایی کردن این تفاهم نامه به ایران سفر کنند.

تقی‌زاده به دیدار دکتر سید حمید سجادی با تیم ملی نوجوانان بسکتبال ایران اشاره کرد و گفت: این دیدار قوت قلبی برای نوجوانان ملی پوش بود. همچنین در حاشیه این دیدار با توجه به درخواست بسکتبالیست‌ها در خصوص زمین، وزیر ورزش و جوانان دستور دادند تا زمان آماده شدن زمین اختصاص داده شده به فدراسیون بسکتبال در مجموعه ورزشی آزادی، ورزشگاه افراسیابی در اختیار تیم ملی نوجوانان برای تمرینات قرار گیرد.

وی یادآور شد: از دیگر نتایج این سفر می‌توان به اعلام آمادگی قطری‌ها جهت استفاده از محصولات دانش بنیان ساخت ایران برای معلولین و همکاری تیم‌های تخصصی ورزش همگانی دو کشور در زمینه توسعه و استفاده مشترک نرم افزاری که وزارت ورزش و جوانان قطر در خصوص ورزش همگانی پی ریزی کرده است، اشاره کرد.

تقی‌زاده افزود: همچنین اظهار تمایل قطری‌ها جهت فعالسازی دیپلماسی جوانان از دیگر دستاوردهای این سفر بود که مورد تایید طرفین قرار گرفت و قرار شد برنامه اجرایی آن بزودی آماده شود و تیم‌های جوانان نخبه از ایران و قطر با یکدیگر در تعامل باشند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان جوانان در قطر اظهار کرد: از وزارت ورزش و جوانان جهت حضور در این اجلاس دعوت بعمل آمد و همچنین پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های مشترک جوانان ایران و قطر در حوزه‌های مختلف داده شد.

تقی زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، گسترش مناسبات بین المللی در همه حوزه هاست. هدفگذاری وزارت ورزش و جوانان با هدایت وزیری که هم از جنس ورزش است و دغدغه ورزش و جوانان را دارد، توسعه روابط بین المللی در دو حوزه ورزش و جوانان است.

سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: اعلام آمادگی وزارت ورزش و جوانان قطر جهت استفاده تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌های مختلف قطر از امکانات ورزشی و کمپ های ارتفاع ایران از دیگر مواردی بود که در این سفر مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام