شهر خبر

پیشنهاد صالحی‌ امیری برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با مجارستان

پیشنهاد صالحی‌ امیری برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با مجارستان

رئیس کمیته ملی المپیک ایران در دیدار با همتای مجارستانی خود پیشنهاد برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های فوتبال دو کشور را داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نشست مسئولان ورزش ایران و مجارستان با حضور صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس، فرید فتاحیان، مدیر روابط بین المللی کمیته، علی اکبر شیریان هماهنگ کننده روابط ورزشی ایران و مجارستان و نماینده سفارت ایران در مجارستان و همچنین ژولت جولایی رئیس کمیته، لازلو فابیان دبیرکل کمیته ملی المپیک مجارستان و یائو کاموتی رئیس کمیته جهانی بازی جوانمردانه IOC برگزار شد.

در ابتدای نشست صالحی امیری ضمن تبریک به رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان برای کسب کلیه آرا در انتخابات گفت: شما شایستگی بالایی دارید و ظرفیت ورزش قهرمانی مجارستان نیز بالاست و ما بخاطر قرابت‌ها مایل هستیم تا ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به مدال‌های المپیکی ما و رشد سهمیه‌های  ورزشکاران کشورمان پتانسیل ورزش قهرمانی ایران نیز بالاست، هم اکنون فدراسیون‌های ما در حال آماده‌سازی و برگزاری کمپ‌های تمرینی برای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، آسیایی هانگژو و بازی‌های المپیک پاریس 2024 هستند.

صالحی امیری عنوان کرد: قاره آسیا با 45 کشور 65 درصد ورزش دنیا را در اختیار دارد. در 3 حوزه  تمایل به همکاری داریم؛ اول تقویت جدی روابط ورزشی و ارتباط متقابل و تعامل  هر دو کشور در رشته‌هایی که قدرتمند هستند. همچنین با توجه به اینکه مراکز آموزشی مجارستان در سطح عالی است علاقمندیم تا روابط آموزشی را ارتقا دهیم و در وهله سوم تبادل مربی و همچنین برگزاری کمپ‌های تمرینی مشترک در ایران و مجارستان داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن پیشنهاد بازی دوستانه مجارستان با تیم ملی فوتبال ایران گفت: دیدار با مسئولان کشتی مجارستان بسیار خوب بود و کشتی در ایران ورزش محبوب و نخست است.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن دعوت رسمی از رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک مجارستان تصریح کرد: شما شایستگی میزبانی المپیک را دارید. تلاش ما برای ارتقا جایگاه ایران در المپیک است و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی زمینه ساز خوبی برای آمادگی هرچه بیشتر است و جمع بندی ما این است که باید با اروپا ارتباط جدی داشته باشیم و مجارستان نقطه مطلوبی است که ظرفیت‌های فرهنگی را فعال کنیم.

ژولت جولایی، رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان در ادامه ضمن خوشامدگویی و اظهار خوشحالی از حضور صالحی امیری و هیئت همراهشان در مجارستان گفت: 10 میلیون جمعیت و پانصد هزار ورزشکار داریم و خوشبختانه از حمایت مستقیم نخست وزیر و دولت برخورداریم. هدف ما کسب میزبانی المپیک است و میزبانی مسابقات جهانی فینا و باقی رشته‌ها اثبات توانمندی ماست.

وی تأکید کرد: قلبا همکاری با ایران را دوست داریم و این تعامل نباید در حد کاغذ باشد، بلکه با هدف پیشرفت باید تمامی ابعاد همکاری متقابل را بررسی کنیم.

رئیس کمیته  ملی المپیک مجارستان یادآور شد: ایران در رشته‌های قدرتمند خود به ما کمک کند و همچنین این تعامل متقابل باشد و اردوهای مشترک نیز بسیار اهمیت دارد و برابر با تفاهمنامه ملی فی مابین کمیته المپیک و فدراسیون‌ها آماده تشکیل اردوهای مشترک هستند.

در ادامه سجادی گفت: با توجه به امکانات مجموعه ورزشی آزادی و دیگر اماکن ورزشی ما آمادگی برای میزبانی رویدادهای ورزشی و اقامت تیم‌ها با هدف گسترش ظرفیت‌های قهرمانی را داریم.

 


انتهای پیام/