شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#قیمت

پیش بینی بورس شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱/ قیمت سیمان می‌شکند؟

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته گرچه افت ۰٫۶ درصدی را ثبت کرد؛ اما با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی در تیر احتمالا شاهد روند مثبت بازار در هفته آینده خواهیم بود.

به گزارش تازه نیوز، با وجود اینکه بورس در هفته گذشته بازدهی ۲.۹ درصدی داشت؛ اما شاخص کل بورس روز چهارشنبه با افت حدود ۱۰ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی بازگشت. همچنین شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به محدوده ۴۲۸ هزار واحدی رسید.

با وجود درجا زدن بازار سرمایه در روز چهارشنبه، اما کارشناسان معتقدند بورس در بلندمدت روندی صعودی خواهد داشت؛ البته با شیب ملایم.

رکورد معاملات بورسی شکست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رکورد معاملات شش ماهه بورس به دلیل جو روانی ناشی از افزایش قیمت دلار در بازار آزاد در روز دوشنبه شکست.

همایون دارابی ادامه داد: بورس در هفته گذشته به دلایل متعدد بازدهی ۲.۹ درصدی داشت؛ هرچند روز چهارشنبه کمی درجا زد.

مثبت شدن بورس با افزایش قیمت دلار

این کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی بازار در هفته پیش رو گفت: عملا بازار در حال ورود به ماه آخر مجامع بورسی است و بسیاری از شرکت‌های عمده در ۴ هفته آینده مجمع دارند؛ بنابراین ما همچنان شاهد یک روند آرام و همچنان رو به مثبت در بازار خواهیم بود.

دارابی ادامه داد: افزایش قیمت دلار و بحث قیمت گذاری دستوری مهم‌ترین موضوعاتی است که هفته آینده پیش روی بازار است و بر شاخص تاثیرگذار خواهد بود.

آغاز به کار بورس در روز شنبه

این کارشناس بازار سرمایه در مورد آغاز به کار بورس در روز شنبه گفت: احتمالا شاهد روند مثبت بورس در روز شنبه خواهیم بود. البته بازار جهانی مقداری به هم ریخته است و باید ببنیم عصر روز جمعه بازار جهانی به خصوص قیمت نفت در چه وضعیتی قرار می‌گیرد، چون در بازار جهانی نرخ بهره بالا رفته و اکثر کامودیتی‌ها تحت فشار هستند.

دارابی در مورد نماد‌های مورد اقبال در هفته پیش رو گفت: احتمالا نماد‌های پتروشیمی، معدنی، سیمان و غذایی در هفته پیش رو مورد اقبال قرار خواهند گرفت.

قیمت سیمان در بورس کالا می‌شکند؟

این کارشناس بورس در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه گروه سیمان تا چه زمانی مورد اقبال سهامداران خواهد بود، گفت: این مورد به موارد متعددی وابسته است.

دارابی ادامه داد: خبر‌ها هم نشان داد که ما آن نگرانی‌هایی که از کمبود برق داشتیم به خصوص در مورد وضعیت تولید شبانه شرکت‌ها در حال حاضر برطرف شده و به همین دلیل در حال حاضر نگرانی برقی تا حدودی برطرف شده است. به همین دلیل جریان نقدی شرکت‌های سیمانی تقویت شده و همین مورد ارزش سهام این شرکت‌ها را افزایش خواهد داد.