شهر خبر

واکنش رئیس فدراسیون سه‌گانه به عملکرد ضعیف ورزشکاران در قهرمانی آسیا

واکنش رئیس فدراسیون سه‌گانه به عملکرد ضعیف ورزشکاران در قهرمانی آسیا

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ترای‌اتلون (سه‌گانه) به عملکرد ضعیف ورزشکاران کشورمان در مسابقات قهرمانی اسپرینت آسیا واکنش نشان داد.

مهدی گودرزی در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی ترای‌اتلون اسپرینت آسیا اظهار داشت: سطح این رقابت‌ها بسیار بالا بود. وقتی در چنین مسابقه‌ای، ۲۰ نفر در چهار دقیقه از خط پایان رد می‌شوند، نشان دهنده بالا بودن سطح مسابقات است. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده، به همین دلیل ورزشکاران برجسته‌ای در این رقابت‌ها حضور داشتند.

وی افزود: پیش از این برای دعوت ورزشکاران محدودیت وجود داشت اما کشور میزبان کار خوبی انجام نداد. آن‌ها می‌خواستند تا تعداد شرکت کنندگان را به ۷۰ نفر برسانند. از کشورهایی چون ژاپن و هنگ‌کنگ ورزشکاران بیشتری آمده بودند. سطح مسابقات براساس صدم‌ ثانیه‌ جابه‌جا می‌شد.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون درباره عملکرد ورزشکاران ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: علی رضوانی زمانی از آب درآمد که با نفر اول تنها ۳۰ ثانیه فاصله داشت. در رشته ما همه‌چیز بستگی به این دارد که ورزشکاران در دسته اول قرار بگیرند یا نه. قهرمان قبلی آسیا از قزاقستان بود که مانند رضوانی در دسته دوم از آب در آمد. هر ۲ ورزشکار تلاش کردند تا به دسته اول برسند و این امر سبب شد تا توان خود را از دست بدهند و به آن دسته نرسند. در نهایت رضوانی در رده ۳۴ آسیا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: امین سقایی نیز در دسته سه آسیا قرار گرفت که رقابت خاصی با دسته ۲ داشت و توانست مسابقه خوبی بدهد و در رده نوزدهم آسیا قرار بگیرد. در این رشته ورزشکاران باید در دسته اول باشند تا بتوانند به مدال برسند. ما در مسابقات اسپرینت قهرمانی آسیا قرقیزستان در دسته اول بودیم که در رده ششم آسیا قرار گرفتیم. ۹ ماه است که روی شنای ورزشکاران کار می‌کنیم و باید برای کسب سکو در دسته نخست باشیم. اگر در مسابقات بعدی جبران کنیم، جایگاه ما بهتر خواهد شد.

گودرزی یادآور شد: تجهیزات در کسب مدال بی‌تاثیر نیست. در این یکسال از اداره کل استان درخواست دوچرخه برای رضوانی دادیم اما با توجه به قولی که به ما دادند، این دوچرخه به دست ورزشکار نرسید. این مسائل رویدادهای مختلف را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: رضوانی باید اوایل مرداد ماه به مسابقات امیدهای قهرمانی آسیا قزاقستان اعزام شود. همچنین اقدامات لازم را برای ویزای چهار ورزشکار دواتلون (دوگانه) زن و مرد جهت حضور در بازی‌های جهانی آمریکا در حال انجام است. همچنین مسابقات قهرمانی استاندارد دواتلون کشور را به‌زودی برگزار می‌کنیم.

دومین دوره مسابقات قهرمانی ‌ترای‌اتلون اسپرینت آسیا در سال ٢٠٢٢ با شرکت ۵۱ ورزشکار نخبه آقا در شهر سجونگ کره جنوبی در تاریخ سوم ژوئن مصادف با ١٤ خردادماه جاری برگزار شد و در نهایت سه ژاپنی رده‌های اول تا سوم را از آن خود کردند. امین سقائی با ثبت زمان ۵۶ دقیقه و ١ ثانیه در جایگاه ١٩ نخبگان آسیا، علی رضوانی با زمان ٥٧ دقیقه و ٣٧ ثانیه در مکان ٣٤ و سید پارسا محجوب با زمان ١ ساعت و ١ دقیقه و ٤٩ ثانیه در رده ٤٤ قرار گرفتند.