شهر خبر

فیصل المقداد:

تحریم های غرب مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است

تحریم های غرب مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است

وزیر امور خارجه سوریه تحریم های یکجانبه کشورهای غربی علیه دمشق را مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه سوریه تحریم های اقتصادی ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی را مانع بازگشت آوارگان به کشورشان دانست.

بر اساس این گزارش، فیصل المقداد در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که بازسازی اقتصاد و زیرساخت های سوریه ماموریت اصلی دمشق در راستای عمران و آبادانی پس از دستاوردها در زمینه مبارزه با تروریسم است.

وی همچنین تاکید کرد که سوریه برای بازگشت آوارگان تلاش زیادی انجام می دهد و خواهان بازگشت بدون قید و شرط آنهاست و اصولاً آنها نیازی به دعوت ندارند چرا که سوریه متعلق به تمام آنهاست.

المقداد افزود که دولت سوریه تمام امکانات خود را با حمایت دوستانش بکار گرفته است تا این بازگشت به صورت داوطلبانه و امن انجام شود.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد که اقدامات یکجانبه کشورهای غربی علیه سوریه مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است و این کشورها نمی خواهند این کار انجام شود تا از آن به عنوان فشار سیاسی علیه سوریه استفاده کنند.

المقداد همچنین گفت که این کشورها از پرونده آوارگان سوری در خارج در راستای خدمت به اهداف سیاسی خود سوء استفاده می کنند.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: پول هایی که غرب طی کنفرانس بروکسل ارائه کرد به دست تروریست ها می رسد، کسانی که به هدف قرار دادن مردم و زیرساخت های سوریه ادامه می دهند و بزرگترین گواه این موضوع هم این است که هیچ سخنی را از غرب درباره محکوم کردن تجاوز اخیر اسرائیل که موجب از کار افتادن یک تاسیسات غیرنظامی یعنی فرودگاه بین المللی دمشق گردید، نمی شنویم.