شهر خبر

مازیار: تیم ملی باید از دیدارهای دوستانه استفاده درست کند/برای صحبت در خصوص ماندن یا رفتن اسکوچیچ دیر شده است

مازیار: تیم ملی باید از دیدارهای دوستانه استفاده درست کند/برای صحبت در خصوص ماندن یا رفتن اسکوچیچ دیر شده است

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به شرایط تیم ملی و نتیجه دیدار برابر الجزایر گفت:‌ متاسفانه در این بازی تدارکاتی نتوانستیم به اهدف خود برسیم و در بحث تیمی ناهماهنگ و در شاخصه‌های فنی نیز ناموفق بودیم. باید در دیدارهای آینده تدارکاتی استفاده بهتری از این بازی‌ها کنیم.

اصغر مازیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: در محافل ورزشی و غیرورزشی شاهد یک اتفاق نظر هستیم و آنهم به دلیل عملکرد و نتیجه‌ای است که تیم ملی گرفت. اگر بخواهیم منصفانه به اتفاقات اخیر نگاه کنیم اصلا بازی خوبی را از سوی تیم ملی فوتبال ایران برابر الجزایر ندیدیم.

کارشناس فوتبال ایران اظهار داشت: بی‌برنامگی در درون زمین مشهود بود و نتوانستیم از این دیدار دوستانه به خوبی استفاده کنیم. برای هر بازی سیاست خاصی باید اعمال شود تا تیم به اهداف خود رسیده یا به آن نزدیک شود اما در بازی برابر الجزایر ناکام ماندیم و موفق عمل نکردیم.

وی ادامه داد: ممکن است کادرفنی به دنبال آن باشد تا بازیکنان جدید را تست کند اما در همین بازی هم نتوانستیم به درستی موضوع را مدیریت کنیم چرا که بازیکنان مدنظر دیر به زمین آمده و فرصت کافی برای ارزیابی آنها نبود، از سویی دیگر با وجود مهره‌هایی در درون زمین، اصرار به استفاده از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی داریم که باید دلیل این موضوع مشخص شود. به عنوان مثال بازیکنی مانند نورافکن چرا باید در فضایی غیرتخصصی بازی کند؟‌ 

مازیار: تیم ملی باید از دیدارهای دوستانه استفاده درست کند/برای صحبت در خصوص ماندن یا رفتن اسکوچیچ دیر شده است

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: ما در فاز شناختی و کارتیمی ناموفق و ناهماهنگ بودیم. در کارهای گروهی عملکرد خوبی نداشتیم و نتوانستیم خروجی مناسبی داشته باشیم. بحث تدارکات هم مطرح است، اردو در این شرایط و گرمای قطر مساله‌ای است که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت.

وی افزود: البته تغییراتی در برنامه تیم ملی به وجود آمد که انصافا نمی‌توان همه آن را به فدراسیون کنونی نسبت داد چراکه تعامل و تدارک بازی‌های تدارکاتی نیازمند یک پروسه بوده که زمان‌بر هم هست، اگر می‌خواستیم برابر تیم‌های خوب دنیا بازی کنیم باید از مدت‌ها پیش در این راه قدم برداشته و اقدامات لازم را انجام می‌دادیم تا امروز مشکلی از این بابت نداشته باشیم. 

مازیار تصریح کرد: به تیم و کادرفنی نمی‌توانیم امتیاز خوبی بدهیم چراکه هر دو دارای ایرادهایی بودند. عملکرد تیم در زمین بازی خوب نبود و دیدیم روی اشتباه خودمان نتیجه را واگذار کردیم. ضعف در سیستم دفاعی و خروج های اشتباه سنگربان ما نشان داد معایبی وجود دارد که نیازمند تحلیل و بررسی است و نباید از این اتفاقات به سادگی گذشت. تیم ما پراشتباه و ناهماهنگ عمل کرد و این برای تیمی که می‌خواهد در جام ‌جهانی به میدان برود، خوب نیست. 

وی به ایام فیفادی هم اشاره کرد و گفت: این بازی در ایام فیفادی انجام شد اما مزیت‌ها و امتیاز لازم را ندارد، یکی از علت‌هایی که الجزایری‌ها هم دیر به ورزشگاه رسیدند همین مساله است. اگر این بازی امتیازهای فیفادی را داشت آیا آنها جرات چنین رفتاری را داشتند؟

او در واکنش به این مساله که آیا اسکوچیچ در تیم ملی تثبیت شده یا خیر، افزود: بحث بودن یا نبودن اسکوچیچ نکته‌ای قابل تامل است اما به اعتقاد من دیگر برای صحبت در این خصوص دیر شده است. اینکه بازیکنان کدام مربی را قبول داشته و او را باور داشته باشند، خیلی مهم است. اینکه چرا اسکوچیچ هنوز نشست خبری نگذاشته و در خصوص مسایل فوتبال پاسخگوی اصحاب رسانه‌ها نیست پیام‌هایی دارد که باید به آن توجه داشت. البته خبرهایی مطرح شد که او از شرایط گلایه‌مند است و خواستار حل مشکلات شده و باید دید وضعیت به چه صورت مدیریت خواهد شد.