شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه#وزیر خارجه

فیصل المقداد: غرب از تروریست‌ها برای حمله به ملت و زیرساخت‌های سوریه حمایت می‌کند

فیصل المقداد: غرب از تروریست‌ها برای حمله به ملت و زیرساخت‌های سوریه حمایت می‌کند

وزیر خارجه سوریه در جریان چهارمین نشست مشترک روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان این کشور اعلام کرد که غرب بودجه مالی تروریست‌ها را تامین می‌کند تا زیرساخت‌های سوریه را هدف قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک هیئت‌های هماهنگی سوریه و روسیه در چارچوب چهارمین نشست برای پیگیری کنفرانس بین المللی بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری صبح امروز با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دیگر سازمان‌های بشردوستانه آغاز شد.

«حسین مخلوف» رئیس هیئت هماهنگی بازگشت آوارگان سوری و وزیر محیط زیست این کشور طی سخنانی در این نشست اعلام کرد، هیئت هماهنگی سوریه و روسیه در تلاش برای بازگرداندن شمار زیادی از آوارگان و پناهندگان سوری هستند. این مسئله برای سوریه اولویت دارد و شمار آوارگانی که از زمان تاسیس نهاد مشترک سوریه و روسیه به کشورشان بازگشته‌اند به بیش از دونیم میلیون نفر رسیده است.

وی افزود، اشغالگران ترک به حمایت از تروریست‌ها و سرقت ثروت‌های سوریه ادامه می‌دهند و تصمیم ترکیه درباره ایجاد منطقه به اصطلاح «منطقه امن» اقدامی متجاوزانه است. در این میان اشغالگران آمریکایی نخستین عامل اصلی درد و رنج ملت سوریه و محرومیت آنها از منابع طبیعی کشور خودشان هستند.

این مقام سوری تصریح کرد که سوریه در روند مبارزه با تروریسم و اشغالگری همچنان پیش خواهد رفت و تلاش‌های خود را برای بازگرداندن همه پناهندگان و آوارگان ادامه می‌دهد و همچنین روند بازسازی در سوریه ادامه دارد.

«میخائیل میزنتسیف» رئیس مرکز مشترک روسی-سوری برای هماهنگی امور بازگشت آوارگان سوری نیز در این زمینه به نوبه خود اعلام کرد، مسکو به حمایت همه جانبه از سوریه جهت بازگرداندن زندگی طبیعی به این کشور و مبارزه با تروریسم و همچنین مقابله با تحریم‌های غرب ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های غیر قانونی غرب علیه سوریه مانع بازگشت آوارگان و پناهندگان به این کشور و همچنین تشدید درد و رنج ملت سوریه می‌شود گفت، ایالات متحده و شرکای آن از هماهنگی با سوریه جهت رساندن کمک‌های بشردوستانه به این کشور خودداری می‌کنند و اردوگاه آوارگان الرکبان را به عنوان پایگاه جذب تروریست‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

این مقام روسی تاکید کرد که فرمان عفو و همچنین اقدامات دولت سوریه برای تسهیل بازگشت آوارگان سوری در مسیر موفقیت بوده و منجر به بازگشت شمار زیادی از پناهندگان سوری به کشورشان خواهد شد.

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز به نوبه خود در این نشست تاکید کرد که سوریه به تلاش خود برای بازگشت همه آوارگان به کشورشان ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه غرب وحشی مقابل جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در مورد هدف قرار دادن زیرساخت‌های شهری در فرودگاه بین المللی دمشق سکوت کرده است گفت، کاری که غرب در کنفرانس به اصطلاح «کنفرانس بروکسل» انجام می‌دهد این است که پول‌هایی را به دست تروریست‌ها می‌رساند تا ملت سوریه و زیرساخت‌های این کشور را مورد هدف قرار دهند.

وزیر خارجه سوریه همچنین با اشاره به اقدامات متجاوزانه آنکارا در این کشور تاکید کرد که هدف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از ایجاد منطقه به اصطلاح امن، اسکان دادن به تروریست‌هایی است که تحت آموزش ترکیه بوده‌اند و ما از همه کشورهای جهان می‌خواهیم از جاه‌طلبی‌های اردوغان حمایت نکنند.

انتهای پیام/