شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#معترضان

خبر خوش برای معترضان یارانه

یارانه معترضان کی قابل برداشت است؟ این پرسشی است که عمده مردم این روزها با آن مواجهند، سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید تا تیر ماه از پرداختی جدید خبری نیست اما در هفته پیشرو اتفاقات مهمی در رابطه با جاماندگان و معترضان یارانه جدید خواهد افتاد.

به احتمال زیاد قرار است در هفته پیش رو تحولی در رابطه با رسیدگی به درخواست معترضان و جاماندگان یارانه جدید صورت بگیرد و در نتیجه مشخص شود که یارانه معترضان کی قابل برداشت است؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها  گفت: تا موعد واریز یارانه خرداد هیچ پرداختی جدیدی وجود ندارد اما به احتمال زیاد در هفته پیشرو اتفاقات مهمی در رابطه با جاماندگان و معترضان یارانه جدید رخ خواهد داد.

براین اساس انتظار می‌رود که از ماه آینده در لیست یارانه‌بگیران جدید دولت تغییر و تحول اساسی ایجاد شود، به صورت مشخص با مشخص شدن وضعیت جاماندگان و معترضان بر تعداد یارانه بگیران اضافه خواهد شد و همچنین ممکن است موقعیت برخی خانوارها در دهک درآمدی تغییر کند.

جاماندگان یارانه جدید کسانی هستند که تاکنون یارانه نقدی دریافت نکردند، دولت بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی از این افراد خواست تا برای پیگیری خواسته‌های خود به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند.

معترضان یارانه جدید کسانی هستند که به دهک بندی دولت اعتراض دارند، با اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، به افراد یا یارانه نگرفتند و یا اینکه یارانه کمتری دریافت کردند.

پرداختی‌های جدید از تیرماه

دولت برای این عده یارانه اردیبشهت ماه را به صورت علی الحساب و بدون دادن حق برداشت واریز کرد و در ادامه از آنها خواست تا برای پیگیری خواسته خود از طریق وزارت رفاه اقدام کنند.

واریز علی الحساب و مشروط تنها مختص یارانه اردیبهشت ماه و معترضان یارانه بود. در ماه خرداد هیچ پرداخت علی الحسابی از طرف دولت صورت نگرفت اما دولت وعده داد که به تمام معترضان و جاماندگان مستحق از ابتدای اردیبهشت ماه یارانه خواهد داد.

موعد زمانی واریز یارانه‌ جدید از بیستم تا بیست و یکم هر ماه خواهد بود. این یارانه قرار است بابت خرید اقلام ضروری پرداخت شود.

دولت متناسب با وضعیت دهک‌های درآمدی برای دهک‌های اول تا سوم ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه تدارک دیده است.

این یارانه برای دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر است. دهک دهم یارانه نخواهد گرفت اما می‌تواند مانند سایر دهک‌ها نان، دارو و بنزین مورد نیاز خود را به نرخ دولتی خریداری کند.

پرداخت یارانه جدید از شامگاه نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز شد. این موعد زمانی مصادف بود با آغاز برنامه اصلاح ارز ترجیحی از سوی دولت سیزدهم.

 

منبع: تجارت‌نیوز