شهر خبر

آغاز ساخت تصفیه خانه مرکزی فاضلاب و پساب صنعتی شهر صنعتی رشت

آغاز ساخت تصفیه خانه مرکزی فاضلاب و پساب صنعتی شهر صنعتی رشت

رشت - ایرنا - عملیات اجرایی تصفیه خانه مرکزی فاضلاب و پساب صنعتی شهر صنعتی رشت امروز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت با ظرفیت متوسط ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شده است. تصفیه خانه به صورت دو فاز چهار مدول  و هشت خط جریان پیش‌بینی شده است که در این مرحله یعنی فاز اول شامل ۲ مدول و چهار خط جریان احداث خواهد شد.

ظرفیت هر مدول این تصفیه خانه هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز است. ساختمان های تاسیساتی جانبی و واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب خام ورودی و مخزن ذخیره برای پساب خروجی با ظرفیت پنج هزار  متر مکعب مشترک برای دو فاز است که در این مرحله احداث خواهد شد.

تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت به ظرفیت متوسط ۱۵ هزار متر مکعب در روز در حال انجام  است . اعتبار اولیه پیش بینی شده برای این طرح  ۳۷۰ میلیارد تومان است که باید  طی ۲ سال ساخته و طی سه سال ساخته و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شهر صنعتی رشت در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: شهر صنعتی رشت درگذشته با تعداد واحد هشت هزار نفر  مشغول به کار بود اما اکنون این تعداد به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است.

میرشمس الدین مهدوی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی تصفیه خانه مرکزی فاضلاب و پساب صنعتی شهر صنعتی رشت افزود: در گذشته به دلیل اینکه گفته می شد گیلان قطب کشاورزی است، عملا شهر صنعتی رشت از زیرساخت های که باید می داشت محروم ماند. با این وجود اقدامات بسیاری برای جلوگیری از بروز مشکلات و یا رفع مشکلات ایجاد شده در شهر صنعتی رشت انجام شده است.

مهدوی ادامه داد: اگر آبرسانی به این شهر صنعتی  با  ۱۷.۵  لیتر  در ثانیه از چاهها ادامه می یافت، بی آبی شدیدی را تجربه می کردیم اما اکنون  با اقدامات انجام‌شده ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب برای این شهر صنعتی دریافت می کنیم.

وی تعداد واحدهای مستقر در  شهر صنعتی رشت را ۳۵۰ واحد عنوان کرد و گفت: کمتر از ۱۰ درصد این واحدها تعطیل است و شهر صنعتی رشت از فعال ترین شهرهای صنعتی کشور است.

مدیرعامل شهر صنعتی رشت یکی از مشکلات شهر صنعتی رشت را شبکه روشنایی ذکر کرد و گفت: از جایی که شهر صنعتی باز است تامین شبکه روشنایی آن برعهده شرکت توزیع برق است که امیدواریم این مهم انجام شود.