شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپایی#آژیر#حمله#هوایی#کی‌یف#صدا#درآمد

مقارن با ورود سران اروپایی به اوکراین؛

آژیر حمله هوایی در کی‌یف به صدا درآمد

آژیر حمله هوایی در کی‌یف به صدا درآمد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که مقارن با ورود سران ۳ کشور اروپایی به اوکراین، آژیر حمله هوایی در کی‌یف به صدا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، مقارن با ورود سران ۳ کشور اروپایی به پایتخت اوکراین، آژیر خطر حملات هوایی در شهر کی یف شنیده شد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، آژیرها لزوماً به این معنا نیستند که حمله ای صورت گرفته است؛ اما اغلب به صورت هشدار به صدا در می آیند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان به همراه نخست وزیر ایتالیا امروز پنجشنبه وارد شهر «کی یف» پایتخت اوکراین شدند.

بر اساس این گزارش، سران سه کشور اروپایی ایتالیا، آلمان و فرانسه همراه با یکدیگر به وسیله قطار، خود را به پایتخت اوکراین رساندند. ماکرون در بدو ورود خود به اوکراین در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: با زلنسکی دیدار خواهم کرد و پیام همبستگی اروپا را به او خواهم رساند.

پیشتر «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو ادعا کرده بود که اعضای این سازمان متعهد هستند که تجهیزات نظامی مورد نیاز اوکراین از جمله تسلیحات سنگین و سیستم های دوربرد را تأمین کنند.

استولتنبرگ مدعی شده بود که انتظار دارد اعضای ناتو در اجلاس سران مادرید با بسته کمک تسلیحاتی جامع به اوکراین موافقت کنند، زیرا به گفته او این کمک ها به اوکراین برای عبور از تسلیحات ساخت دوران شوروی به تجهیزات مدرن ناتو و بهبود قابلیت همکاری با ناتو کمک خواهد کرد.