شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرانسه#رئال

پرز: این امباپه آن بازیکنی که ما می خواستیم نیست؛ تماس رییس جمهوری فرانسه با او منطقی نبود

پرز: این امباپه آن بازیکنی که ما می خواستیم نیست؛ تماس رییس جمهوری فرانسه با او منطقی نبود

تهران- ایرنا- رئیس باشگاه رئال‌مادرید در گفت‌وگویی، به‌صراحت حضور کیلیان امباپه در این تیم را رد کرد و گفت: امباپه در آینده به رئال نمی‌آید چون دیگر آن امباپه قبلی نیست.

به گزارش ایرنا، فلورنتینو پرز در برنامه تلویزیونی علاوه بر پاسخ به پرسش‌هایی در مورد سوپر لیگ، وضعیت اقتصادی باشگاه رئال و همچنین روابط این باشگاه با بارسلونا، در مورد مهم‌ترین موضوع یعنی عدم جذب کیلیان امباپه توسط باشگاه مادریدی صحبت کند.

پرز درباره عدم جذب امباپه به خبرنگاران توضیح داد که رؤیای امباپه بازی در رئال بود و این را علناً ابراز کرد و بر اساس آن می‌خواستیم در مردادماه گذشته (آگوست)  او را بخریم که نشد و اجازه ندادند. پس از گذشت یک سال، رؤیای او همچنان بازی در مادرید بود اما از  ۱۵ روز قبل همه چیز تغییر کرد. شاید دلیل این تغییر، فشار سیاسی و اقتصادی به او بود که باعث شد امباپه ساده‌ترین کار را برای خارج‌شدن از فشار انجام دهد.

وی افزود:  اما زمانی که امباپه باوجودآنکه به او عملاً پیشنهاد دادند که نه فقط رهبر یک تیم فوتبال بلکه رهبر پروژه باشد، حاضر نشد در مراسم تبلیغاتی با حضور هم‌تیمی‌های خود در تیم ملی فرانسه شرکت کند شوکه شدم زیرا فوتبال یک ورزش دسته‌جمعی است و هیچ‌کس نمی‌تواند متفاوت باشد. اینجا بود که متوجه شدم این امباپه‌ای نیست که من می‌خواستم بیاورم، بلکه دیگری است که باید رؤیایش را تغییر دهد.

رئیس باشگاه رئال‌مادرید خاطرنشان کرد:  او خیلی جوان است و وقتی رئیس‌جمهور فرانسه به او زنگ می‌زند، روی او تأثیر می‌گذارد. ضمن اینکه خیلی منطقی نیست که رئیس‌جمهور فرانسه او را صدا بزند درحالی‌که باشگاه‌های بیشتری آنجا هستند. می‌خواهید پیشرفت کنید، می‌توانید در این یا آن تیم پیشرفت کنید مانند زیدان که به مادرید آمد، بنزما که فوق‌العاده است. نمی‌دانم چرا این اتفاقات می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه امباپه به دلیل پیشنهاداتی که به او دادند بسیار تغییر کرد، اظهار داشت: هیچ‌کس در رئال‌مادرید بالاتر از باشگاه نیست. امباپه هم فوتبالیست بزرگی است و می‌تواند چیزهای بزرگی به دست آورد اما یک ورزشکار است. برای من عزیز است اما فکر می‌کنم مادر او بیشتر می‌خواست که به رئال‌مادرید بیاید زیرا از کودکی به این تیم علاقه‌مند بوده است. با مادرش صحبتی نداشتم اما به ما گفتند که مادرش ناراحت است. زمانی که شرایط عوض می‌شود و یک فرد تصمیمی می‌گیرد، باید احترام گذاشت. امباپه نیامد چون نخواست.

رئیس باشگاه رئال‌مادرید در پاسخ به اینکه چرا پیش قراردادی با او امضا نشد؟ توضیح داد: این کار شدنی نبود. باید به باشگاه اطلاع دهید که در حال صحبت با بازیکن هستید و این کار باعث دردسر بزرگ و فشار مضاعف برای بازیکن می‌شود پس این کار را نکردیم تا به امباپه لطمه نزنیم. نمی‌توانست علنی بگوید که در حال مذاکره با رئال‌مادرید است. الان هم که این امباپه، کسی نیست که قرار بود به اینجا بیاید پس ترجیح می‌دهیم که در پارسی سن ژرمن بماند.

پرز در پاسخ به اینکه امباپه چطور می‌تواند به رئال بیاید هم خاطرنشان کرد: به من پیام می‌دهد پاسخ او را می‌دهم اما او دیگر امباپه موردنظر من نیست. هیچ بازیکنی در تاریخ رئال‌مادرید بالاتر از بقیه نبوده و این یک بازی جمعی است، ما قرار نیست هرگونه انتقالی را انجام دهیم که جامعه را در معرض خطر قرار دهد.

پرز در پاسخ به اینکه انتظار طولانی برای امباپه جلوی خرید هالند را گرفت؟ هم یادآور شد: ربطی به هم نداشتند. ما بهترین مهاجم دنیا را داریم و نمی‌خواهیم با آوردن هالند او را نیمکت‌نشین کنیم. ضمن اینکه تیم خوبی داریم و علاقه‌ای به امضا با بازیکنان جدید نداریم. بازیکنان رئال‌مادرید همان‌طور که آنچلوتی گفت، خیلی رئالی هستند و این درون زمین مشخص است.

وی درباره بازار نقل و انتقالات تابستانی رئال هم یادآور شد: فعلاً متوقف شده‌ایم، زیرا ظرفیت و جایی برای خرید نداریم. باید دید در تابستان کدام بازیکنان بیرون می‌روند تا جایگزین کنیم. در مورد بنزما هم تا زمانی که هست بازی می‌کنم و او را نیمکت‌نشین نمی‌کنیم.

رئیس باشگاه رئال نظرش درباره آنچلوتی را این‌گونه عنوان کرد: همواره به او می‌گوییم ممنون که به این جا آمدی. تلاش خوبی داشته است و با تمام بازیکنان به‌خوبی رفتار کرد و سال فوق‌العاده‌ای ساخت.