شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام‌جهانی#انگلیس#مجارستان

آشفتگی اردوی رقیب ایران/ این باخت غیرقابل قبول است، اما قهرمان جام‌جهانی می‌شویم!

هری مگوایر مدافع سه‌شیرها می‌گوید که شکست از مجارستان غیرقابل قبول است، اما ساوت‌گیت می‌تواند انگلیس را به قهرمانی جام‌جهانی برساند.

هری مگوایر

هری مگوایر به دفاع از گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس که این روزها سخت مورد انتقاد است، برمی‌خیزد. کاپیتان منچستریونایتد به نشریه «سان» گفت که باخت ۴-۰ خانگی مقابل مجارستان «غیرقابل قبول» بود و برخی از هواداران و کارشناسان خواستار اخراج ساوت‌گیت شدند.

اما مگوایر ۲۹ ساله که در شکست روز سه‌شنبه به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، مدعی است که سه‌شیرها همچنان در مسیر درست حرکت می‌کنند. مگوایر گفت: «گرت موفق‌ترین سرمربی انگلیس از زمان سِرآلف رمزی در سال ۱۹۶۶ است. همه ما مشتاقانه منتظریم تا دوباره با او و تیم پشتیبان در جام‌جهانی کار کنیم. سوابق مربیگری او به خوبی هر کسی است که در حال حاضر در فوتبال بین‌المللی کار می‌کند. دلیلی وجود ندارد که نتوانیم واقعاً خوب کار کنیم و هدف ما این است که نسبت به تورنمنت‌های قبلی خود پیشرفت کنیم و کشور را سربلند کنیم.»

در پایان فاجعه‌بار این فصل، انگلیس پس از چهار بازی در قعر جدول لیگ ملت‌ها قرار دارد. سه‌شیرها دو بار مقابل مجارستان شکست خوردند و با آلمان و ایتالیا به تساوی رسیدند. تیم ساوت‌گیت پیش از افتتاحیه جام‌جهانی در قطر برابر ایران در ۲۱ نوامبر، تنها دو بازی مقابل آلمان و ایتالیا در ماه سپتامبر دارد. مگوایر گفت: «ما در سه بازی اول شایسته‌تر بودیم اما بازی‌مان مقابل مجارستان در روز سه‌شنبه قابل قبول نبود. همه ما این را می‌دانیم. همه اکنون به استراحت و شارژ مجدد نیاز دارند. با وجود نتایج، روحیه در اردو عالی است.»

این مدافع میانی هم در یونایتد و هم در انگلیس هدف خشم هواداران قرار گرفته است. هنگامی که او در دقیقه ۸۵ در مولینکس با اخراج جان استونز جایگزین بوکایو ساکا شد، مردم او را هو کردند. ساوت‌گیت در پاسخ به سوالی درباره واکنش منفی هواداران خشمگین گفت: «انصافاً منظورشان مستقیماً به من بود. من یک مهاجم را بیرون آوردم و یک مدافع را به زمین فرستادم. اما ما در آن مرحله نیاز به استحکام داشتیم، از هم گسسته شده بودیم. هیچ راهی برای بردن بازی وجود نداشت و تو باید سعی کنی از بازیکنان در زمین محافظت کنی. بنابراین من آن هو کردن‌ها را به عنوان انتقاد از هری تلقی نکردم. او در واقع سه بازی بسیار قوی با ما داشته است.»

ساوت‌گیت که قرارداد جدیدی امضا کرده که او را تا سال ۲۰۲۴ در این پست نگه می‌دارد، از حمایت کامل اتحادیه فوتبال انگلیس برخوردار است. و واضح است که حمایت بازیکنانش را هم دارد. او گفت: «در حال حاضر نمی‌توانم کاری با بازیکنان انجام بدهم. آن‌ها به استراحت نیاز دارند، باید بروند و ذهنشان را آزاد کنند. برخی از آن‌ها واقعاً در شرایط خوبی برای بازی نبودند. اما همه آن‌ها می‌خواستند برای حمایت از یکدیگر آنجا باشند. و بنابراین همه انتقادها در مورد شکست از مجارستان باید متوجه من باشد نه آن‌ها.»