شهرخبر

سرمربی اسبق تیم ملی سوئیس کاندیدای هدایت استقلال شد/ گزینه احتمالی آجورلو فرانسه را شکست داده است

یک گزینه جدید خارجی دیگر به جمع کاندیداهای نشستن به جای فرهاد مجیدی اضافه شد.

ولادیمیر پتکوویچ

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد ولادیمیر پتکوویچ سرمربی ۵۸ ساله سابق تیم ملی فوتبال سوئیس در حال حاضر کاندیدای سرمربیگری در تیم استقلال شده است.

این مربی که در فصل گذشته سرمربی تیم بوردو فرانسه در لیگ دسته یک این کشور بود حالا کاندیدای سرمربیگری استقلال شده است. منابع خبری نزدیک به باشگاه استقلال از توافق اولیه این باشگاه با پتکوویچ خبر می‌دهند گرچه هنوز هیچ یک از مسئولان باشگاه استقلال این موضوع را به شکل رسمی تایید نکرده‌اند.

اظهارات روز گذشته مصطفی آجرلو در ارتباط با اینکه باشگاه اش نسبت به انتخاب سرمربی بی تفاوت نبوده و تلاش‌هایی در پس پرده در حال انجام است این موضوع را بیشتر مشخص می‌کند که به احتمال زیاد قرار است اتفاقی ظرف امروز یا فردا رخ بدهد.

پتکوویچ در مسابقات یورو ۲۰۲۰ همراه با تیم ملی سوئیس موفق به شکست دادن تیم ملی فرانسه شده بود. او همچنین از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سرمربیگری لاتزیو ایتالیا را برعهده داشت.

سرمربی اسبق تیم ملی سوئیس کاندیدای هدایت استقلال شد/ گزینه احتمالی آجورلو فرانسه را شکست داده است

این مربی صرب سابقه بازی در باشگاه‌های مطرح اروپا را نداشته و تنها در تیمهای سابق کشور یوگسلاوی فوتبال بازی می‌کرده است. پتکوویچ از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ هدایت تیم ملی فوتبال سوئیس را عهده دار بود. سپس سرمربی بوردو شد و در نهایت به دلیل کسب نتایج ضعیف از بوردو اخراج شد. پتکوویچ زمانی از بوردو اخراج شد که این تیم در منطقه سقوط قرار داشت و در نهایت هم نفر بعدی نتوانست مانع از سقوط این تیم شود. او در ۲۵ بازی سرمربی این تیم بوده که ۵ برد، ۸ مساوی و ۱۲ باخت با این تیم کسب کرد و سپس اخراج شد.

شایان ذکر است؛ پیش از این الکساندر نوری سرمربی دو ملیتی ایرانی آلمانی کاندیدای نشستن روی نیمکت تیم استقلال بود که در نهایت و بدون اعلام دلیل اصلی برهم خوردن مذاکرات این مربی از حضور در ایران و نشستن روی نیمکت تیم استقلال سرباز زد.