شهر خبر

ایجاد اشتغال و فراهم شدن امکانات مطالبه ورزشکاران کرمانشاهی

ایجاد اشتغال و فراهم شدن امکانات مطالبه ورزشکاران کرمانشاهی

کرمانشاه - ایرنا - مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران کرمانشاهی در حالی برگزار شد که ایجاد اشتغال و فراهم شدن امکانات لازم برای رویارویی با رقبای خارجی مهمترین مطالبه آنها از مسئولان بود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مراسم تقدیر از قهرمانان ورزشی استان با حضور "بهمن امیری مقدم" استاندار و جمعی از مسئولان ورزشی در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

«کوثر خشنودی‌کیا» قهرمان کرمانشاهی تیراندازی با کمان یکی از نمایندگان ورزشکاران استان بود که در سخنانی مساله بیمه عمر ورزشکاران را از دغدغه های این قشر عنوان کرد و گفت: عمر قهرمانی ما ورزشکاران کوتاه است و پس از آن معلوم نیست قرار است چگونه زندگی خود را بگذارنیم.

وی پرداخت نشدن حقوق مصوب ملی پوشان را از دیگر مشکلات ورزشکاران برشمرد و گفت: به خاطر مشکلات اعتباری که فدراسیون ها با آن روبرو هستند این حقوق یا پرداخت نمی شود یا اگرهم بشود با تاخیر صورت می گیرد.

خشنودی‌کیا، مشکل استخدام قهرمانان ملی را هم یادآور شد و گفت: تا چندسال پیش قانون استخدام برای قهرمانان مسابقات آسیایی نیز وجود داشت اما متاسفانه مدتی است که قانون تغییر کرده و تنها برای قهرمانان مسابقات جهانی اجرا می شود.

قهرمان تیروکمان آسیا افزود: متاسفانه در برخی رشته ها به خاطر مشکلات مالی امکان اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی وجود ندارد و این تضییع آشکار حقوق ورزشکاری است که به مسابقات جهانی اعزام نمی شود و از آن سو هم امکان استخدام برایش از بین می رود.

وی گفت: ورزشکاران و قهرمانان ملی این حق را دارند که پس از پایان دوران قهرمانی از یک شغل آبرومند که زندگی و معیشتشان تامین شود برخوردار باشند که امیدوارم حتما در این خصوص چاره اندیشی شود.

خشنودی کیا همچنین از نیاز ورزشکاران به امکانات مناسبت و تجهیزات به روز خبر داد و گفت: ما برای اینکه بتوانیم با رقبای خارجی خود رقابت کنیم و از آن ها عقب نمانیم باید امکانات لازم در اختیارمان باشد که امیدوارم این نقیصه هم با حضور اسپانسر مرتفع شود.

ایجاد اشتغال و فراهم شدن امکانات مطالبه ورزشکاران کرمانشاهی

پرداخت ۶۰ درصد پاداش ورزشکاران سالم به ورزشکاران ناشنوا تبعیض بزرگی است

«مهرداد صیدی» پرچمدار کاروان ایران در المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ برزیل نیز با انتقاد از نحوه پرداخت پاداش به ورزشکاران، گفت: پرداخت ۶۰ درصد پاداش قهرمانان و ورزشکاران سالم به مدال آوران ناشنوا تبعیض بزرگی است که امید و انگیزه را در ورزشکاران از بین می برد.

وی افزود: مگر غیر از این است که همان زحمتی که ورزشکاران سالم می کشند ورزشکاران ناشنوا یا دارای نقص عضو بیشتر آن باید تلاش کنند و زحمت بکشند، و اینکه مگر پرچم ما یکی نیست پس چرا باید تبعیض و تفاوت قائل شوند.

صیدی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که اکثر ورزشکاران و قهرمانان ملی با آن روبرو هستند بحث اشتغال است، الان خیلی از این افراد نگران آینده خود و پایان یافتن دوران قهرمانی هستند که بدون شغل قرار است چگونه بگذرد.

قهرمان جودو پارالمپیک برزیل در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان مشکلات ورزشکاران حداقل کاهش پیدا کند تا با امید و انگیزه بیشتری بتوانند برای کشورمان افتخار آفرین باشند.

ندا شهسواری تنها بانوی المپیکی پینگ پنگ کشورمان نیز یکی دیگر از ورزشکارانی بود که به نمایندگی از بقیه مطالبی بیان داشت.

ایجاد اشتغال و فراهم شدن امکانات مطالبه ورزشکاران کرمانشاهی

دغدغه ای جز ایجاد شغل برای جوانان و ورزشکاران کرمانشاهی ندارم

استاندار کرمانشاه نیز پس از شنیدن سخنان نمایندگان ورزشکاران کرمانشاهی با بیان اینکه مهمترین و بالاترین دغدغه اش به عنوان نماینده عالی دولت در استان ایجاد اشتغال برای جوانان و ورزشکاران این دیار است، گفت: همه تلاش خود را به کار گرفته ام که بتوانم با ایجاد فرصت های شغلی باری را از دوش مردم بردارم.

بهمن امیری مقدم گفت: ورزشکاران ما حق دارند که پس از پایان دوران قهرمانی خود شغل آبرومندی داشته باشند و نگران وضعیت معیشتی و بیمه خود نباشند و این وظیفه ما مسئولان است که این شرایط را برای آن ها فراهم کنیم.

وی یادآوری کرد: رسیدگی به وضعیت ورزشکاران باعث می شود آن ها با دغدغه کمتری به ورزش بپردازند و با فراغ بال به دنبال قهرمانی و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میادین مختلف آسیایی و جهانی باشند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست تا اسامی ورزشکاران و قهرمانانی که فاقد شغل هستند را به استانداری ارائه کند تا با رایزنی های انجام گرفته با دولت و همچنین بخش خصوصی امکان ایجاد اشتغال برای آن ها فراهم شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ورزش کرمانشاه همیشه چهره های مطرحی در کشور داشته است به عنوان مثال هر زمان که نام کشتی کرمانشاه به میان می آید همه اهالی این رشته از برادران محبی به نیکی یاد می کنند و یا در جودو ناشنوایان امروز مهرداد صیدی چهره ای شناخته شده به شمار می رود.

وی گفت: بانوان ورزشکار کرمانشاهی نیز همیشه نشان داده اند از استعداد و توانمندی زیادی برخوردار هستند که نمونه آن ها کوثر خشنودی کیاست که در سه سالی که رشته تیراندازی را آغاز کرده توانسته ۲ مدال آسیایی کسب کند.

امیری مقدم یادآوری کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت کرمانشاه به گونه ایست که می تواند بسیاری از رشته های ورزشی را در سطح جهانی میزبانی کند و در دیداری هم که اخیرا با اقای سجادی وزیر ورزش داشتم آمادگی استان را برای میزبانی بسیاری از رشته های ورزشی در عالیترین سطح آن اعلام کردم.

ایجاد اشتغال و فراهم شدن امکانات مطالبه ورزشکاران کرمانشاهی

پیگیر رفع مشکل اشتغال ورزشکاران ناشنوای کشور هستیم

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان کشور نیز در این مراسم از پیگیری برای رفع مشکلات ناشنوایان خصوصا در حوزه اشتغال و معیشت خبر داد.

«مهران تیشه‌گران» اظهار داشت: در طول چند ماه گذشته رئیس جمهور هر اندازه امکانات برای ورزش ناشنوایان لازم داشتیم، حمایت های لازم را انجام دادند که نمونه آخر آن مربوط به مسابقات پارالمپیک به میزبانی برزیل بود.

وی همچنین با اشاره به مصوبه هیات وزیران در سه سال قبل که برای حمایت از ورزشکاران عادی و نه ناشنواست، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ورزشکاران ناشنوا نیاز به حمایت در حوزه اشتغال دارند.

تیشه گران تصریح کرد: با این حال با توجه به دید مثبتی که رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به معیشت ورزشکاران ناشنوا دارند حتما برای رفع مشکلات این ورزشکاران رایزنی های لازم به عمل خواهد آمد و امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی را مخابره کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ادامه داد: البته در استان ها نیز استانداران، مدیران کل ورزش و جوانان و روسای هیات ها باید از نمایندگان شهر خود در مجلس بخواهند که قوانین حمایتی لازم را به عنوان افراد قانون گذار تصویب کنند.

وی یادآوری کرد: وقتی موضوعی به شکل قانون درآید پیگیری آن از سوی فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان بسیار راحتر دنبال خواهد شد و امکان نتیجه گرفتن هم بیشتر می شود.