شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#تجاوز#آشکار#فرزندان#ملت#جای#سکوت#ندارد

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق:

تجاوز آشکار ترکیه به فرزندان ملت عراق جای سکوت ندارد

تجاوز آشکار ترکیه به فرزندان ملت عراق جای سکوت ندارد

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با انتشار توییتی به حمله پهپادی ترکیه به سنجار واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با انتشار توییتی به حمله پهپادی ترکیه به سنجار واکنش نشان داد.

تجاوز آشکار ترکیه به فرزندان ملت عراق جای سکوت ندارد

وی با تأکید بر داشتن «امکانات بسیار» تهدید کرد که در برابر حملات ترکیه به خاک عراق سکوت نخواهد کرد.

الخزعلی با انتشار توئیتی نوشت: تجاوز آشکار ترکیه به فرزندان ملت عراق در سنجار از جانب هر عراقی که ذره‌ای غیرت در قبال ملتش دارد مطلقا جای سکوت ندارد.آنان که در برابر این حمله به سکوت گورستانی پناه برده‌اند ظاهرا این غیرت را از دست داده‌اند. اما در آنچه به ما مربوط می‌شود، امکانات بسیاری داریم و سکوت نخواهیم کرد.

در حمله پهپادی روز گذشته ترکیه به ناحیه سنونی در سنجار در استان نینوا عراق یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات محلی ناحیه سنونی در سنجار، دولت عراق را مسئول حفظ جان غیرنظامیان از حملات هوایی ارتش ترکیه که موجب وارد آمدن تلفات و خسارات می شود، دانست.

گفتنی است که ترکیه علاوه بر حملات هوایی به مناطق شمال عراق به ویژه استان دهوک که موجب فرار ساکنان این مناطق شده است، دست به تحرکات نظامی در داخل عراق هم زده است. مقامات عراقی بارها از ترکیه خواسته اند که دست از اقدامات خود بردارد اما آنکارا توجهی به این خواسته ها ندارد و بهانه حملات خود را نیز مقابله با پ ک ک عنوان کرده است در حالی که برخی از تحلیلگران و ناظران امور منطقه بر این باورند که ترکیه اهداف دیگری را از این اقدامات دنبال می کند.