شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ترکیه#آنتالیا#چند#ساعت#شهرهای#مهم#راه#است؟

از آنتالیا چند ساعت به شهرهای مهم ترکیه و ایران راه است؟

در محبوبیت آنتالیا نزد گردشگران ایرانی و خارجی شکی نیست. هر ساله بسیاری از گردشگران با خودروی شخصی، تورهای زمینی و هوایی آنتالیا به این شهر ساحلی سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های دریای مدیترانه لذت ببرند و پس از آن‌ از سایر شهرها و مناطق ترکیه نیز دیدن کنند. اگر بخواهید برنامه ترکیبی بچینید، شاید اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد این باشد که فاصله آنتالیا از شهرهای معروفی مثل استانبول، تهران، تبریز و آنکارا چقدر است؟ یا بخواهید از جزئیات مربوط به انواع روش‌های دسترسی به آنتالیا مطلع شوید.

در این مطلب از مجله لست سکند به اطلاعاتی کاربردی درباره فاصله آنتالیا از نقاط مختلف می‌پردازیم مثل فاصله نقاط معروف آنتالیا از مرکز این شهر، فاصله آنتالیا از شهرهای مختلف ترکیه و فاصله آنتالیا از تهران و تبریز، تا هنگام سفر از اطلاعات لازم آگاهی داشته باشید. به ویژه اگر تا کنون تجربه سفر به آنتالیا را نداشته‌اید، توضیحاتی که در این متن آورده شده است، می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

موقعیت شهر آنتالیا و مناطق معروف آن

قبل از پرداختن به جزئیات و فاصله آنتالیا تا دیگر نقاط، بد نیست نگاهی به موقعیت آنتالیا، مناطق معروف آن و فرودگاهش بیندازیم. آنتالیا با مساحت حدودی 20 هزار کیلومتر مربع یکی از 5 استان بزرگ ترکیه است که در جنوب غربی کشور و در جوار دریای مدیترانه قرار گرفته است؛ استانی که فاصله قابل توجهی تا ایران دارد و اگر قصد دارید با خودرو شخصی یا تورهای زمینی به آن سفر کنید دست کم 40 تا 45 ساعت در راه خواهید بود (از مبدا تهران). آن‌هایی هم که با هواپیما به آنتالیا سفر می‌کنند بد نیست بدانند که فرودگاه بین المللی آنتالیا نیز در 13 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. برای مشاهده تورهای آنتالیا روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده قیمت تورهای آنتالیا

موقعیت دقیق آنتالیا روی نقشه

فاصله مناطق آنتالیا

در استان آنتالیا شهر و مناطق زیادی وجود دارد که شناخته شده‌ترین آن‌ها برای گردشگران شامل شهر آنتالیا (مرکز این استان)، بلک، لارا و کمر می‌شود. اگر نسبت به بهترین مناطق آنتالیا شناختی ندارید هم می‌توانید روی عبارت لینک شده کلیک کنید تا شناخت بهتری از مناطق مهم آنتالیا پیدا کنید و تفاوت هر منطقه را بدانید، زیرا در این مطلب قرار است صرفا فاصله این مناطق آنتالیا را نسبت همدیگر و فرودگاه آنتالیا مشخص کنیم.

فاصله کمر تا فرودگاه آنتالیا

پس از رسیدن به فرودگاه آنتالیا، بسیاری از گردشگران قصد سفر به کمر را دارند؛ منطقه‌ای که در جنوب آنتالیا واقع شده و نسبت به فرودگاه آنتالیا فاصله 57 کیلومتری دارد. متداول‌ترین روش برای رسیدن به کمر از فرودگاه آنتالیا، کرایه تاکسی است. خطوط اتوبوسرانی این مسیر را مستقیما طی نمی‌کنند و اگر می‌خواهید با اتوبوس فاصله کمر تا فرودگاه آنتالیا را طی کنید، باید قسمتی از مسیر را تاکسی سوار شوید.

4.jpg
فاصله کمر تا فرودگاه آنتالیا

فاصله لارا تا آنتالیا

لارا یکی از دیگر از مناطق شناخته شده در آنتالیا است که مانند کمر، مملو از هتل‌های لوکس است و عمده شهرت منطقه لارا نیز به دلیل همین هتل و ریزورت‌های لوکسش است. یکی دیگر از ویژگی‌های لارا، نزدیک بودن به فرودگاه و شهر آنتالیا نسبت به دیگر مناطق ساحلی مشهور آنتالیا است. لارا تا مرکز شهر آنتالیا 10 کیلومتر فاصله دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفت و آمد بین لارا و آنتالیا تاکسی است و اگر ترافیک نباشد، طی ده دقیقه فاصله لارا تا آنتالیا را طی خواهید کرد.

10.jpg
فاصله لارا تا آنتالیا

فاصله لارا تا فرودگاه آنتالیا

سواحل و هتل‌های زیبای لارا ممکن است بسیاری از مسافران را مستقیما از فرودگاه آنتالیا به این منطقه بکشاند. فاصله لارا تا فرودگاه آنتالیا کمی بیشتر از فاصله لارا تا خود شهر لارا است و حدود 14 کیلومتر است. مدت زمان پیمایش فاصله لارا تا فرودگاه آنتالیا نیز به میزان ترافیک و مبدا حرکت شما در لارا بستگی دارد. اما به طور کلی، حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می‌کشد.

18.jpg
فاصله لارا تا فرودگاه آنتالیا

فاصله کمر تا آنتالیا

بدون شک، یکی از بهترین مناطق ساحلی آنتالیا کمر است که به واسطه امکانات تفریحی، هتل‌های لوکس، رستوران و طبیعت کم‌نظیرش میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران است. فاصله کمر تا آنتالیا به صورت زمینی بسته به مسیر انتخابی حدوداً بین 44 تا 49 کیلومتر طول می‌کشد. پس از بازدید از بهترین جاهای دیدنی کمر، به طور میانگین در عرض یک ساعت، می‌توانید خود را به آنتالیا برسانید.

11.jpg
فاصله کمر تا آنتالیا

فاصله بلک تا آنتالیا

بلک نیز یکی از شهرهای ساحلی آنتالیا است که بین توریست‌ها محبوبیت زیادی دارد. این منطقه نزدیک به 30 هتل 5 یا 4 ستاره دارد و انواع و اقسام تفریحات آنتالیا در آن پیدا می‌شود. فاصله بلک تا آنتالیا بسته به راهی که انتخاب می‌کنید، 30 الی 40 کیلومتر است. زمانی که برای طی کردن فاصله بلک تا آنتالیا نیاز دارید، بسته به راهی که انتخاب می‌کنید 32 تا 50 دقیقه طول می‌کشد (اگر ترافیک نباشد).

6.jpg
فاصله بلک تا آنتالیا

فاصله فرودگاه آنتالیا تا بلک

اگر برای سفر به آنتالیا در منطقه بلک هتل رزرو کرده‌اید و می‌خواهید مستقیما از فرودگاه آنتالیا به بلک بروید، باید بدانید که فاصله بلک تا فرودگاه آنتالیا بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید بین 30 تا 37 کیلومتر متغیّر است و اگر درگیر ترافیک نشوید، حدود نیم ساعت یا بیشتر در مسیر خواهید بود. ساده‌ترین راه پیمایش این مسیر، استفاده از تاکسی است.

5.jpg
فاصله فرودگاه آنتالیا تا بلک

فاصله لارا تا کمر آنتالیا

اشاره کردیم که لارا و کمر هر دو از توریستی‌ترین مناطق آنتالیا محسوب می‌شوند و بهترین هتل های آنتالیا هم در این مناطق ساخته شده‌اند. فاصله لارا تا کمر 50 تا 60 کیلومتر است. اگر می‌خواهید با تاکسی این مسیر را طی کنید سفر شما به طور میانگین 58 دقیقه طول خواهد کشید. فاصله لارا تا کمر را نمی‌توانید مستقیما با اتوبوس طی کنید و باید برای رسیدن به اولین ایستگاه اتوبوس از تاکسی استفاده کنید که با این روش، هزینه شما کمی کاهش خواهد یافت و مدت زمان پیمایش مسیر بیشتر می‌شود. زمانی که فاصله لارا تا کمر را طی می‌کنید، از مسیری بسیار زیبا با چشم‌اندازهای ساحلی عبور خواهید کرد.

2.jpg
فاصله لارا تا کمر آنتالیا

فاصله بلک تا لارا آنتالیا

فاصله بلک تا لارا را می‌توانید از چند راه طی کنید و بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، بین 21 تا 31 کیلومتر را باید بپیمایید. اگر نزدیک‌ترین راه به خط ساحلی را انتخاب کنید از نزدیکی لند آو لجندز تم پارک و سایر مراکز تفریحی عبور خواهید کرد. در دسترس‌ترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین وسیله نقلیه برای طی کردن فاصله بلک تا لارا، استفاده از تاکسی است که با استفاده از آن به طور میانگین و بدون احتساب ترافیک، 21 تا 30 دقیقه در راه خواهید بود.

لارا تا بلک.jpg
فاصله بلک تا لارا

فاصله سیده تا آنتالیا

اگر از خط ساحلی آنتالیا به سمت شرق حرکت کنید، پس از عبور از لارا و بلک به سیده می‌رسید. سیده یک شهر تفریحی در ترکیه است که از نظر آثار باستانی، ارزش بالایی دارد. زیبا‌یی‌های سواحل این شهر هر ساله گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف به سیده می‌کشاند. فاصله سیده تا آنتالیا حدود 76 کیلومتر است که تاکسی‌های ترکیه به طور میانگین این مسیر را در 51 دقیقه به پایان می‌رسانند. این مسیر اتوبوس هم دارد که در صورت استفاده از آن، زمان سفر شما بیشتر می‌شود.

7.jpg
فاصله سیده تا آنتالیا

فاصله شهرهای مختلف ترکیه تا آنتالیا

عده‌ای از گردشگران ممکن است پس از تماشای برخی از بهترین شهرهای ترکیه، مانند آنکارا، استانبول و وان بخواهند به تماشای زیبایی‌های آنتالیا بروند یا پس از سفر به آنتالیا از سایر نقاط ترکیه نیز دیدن کنند. برای طی کردن فاصله آنتالیا از سایر شهرهای معروف ترکیه باید سعی کنید اطلاعات دقیقی از انواع وسایل نقلیه و مسیرها کسب کنید. در ادامه به جزئیات فاصله آنتالیا تا برخی از شهرهای مهم ترکیه می‌پردازیم.

فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا

فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا حدود 260 کیلومتر است. این مسیر را هم با اتوبوس و هم با خودرو می‌توانید طی کنید. به طور میانگین هر خودرو این مسافت را در 3:30 ساعت طی می‌کند. اما اتوبوس‌هایی که فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا را طی می‌کنند، ممکن است 5 ساعت نیز در راه باشند. امکان پرواز مستقیم از بلک به دنیزلی وجود ندارد. ابتدا باید فاصله بلک تا فرودگاه آنتالیا را طی کنید، سپس با هواپیما به ازمیر بروید و از طریق راه آهن یا جاده به دنیزلی بروید. در این صورت، مسافرت شما حداقل 6 ساعت طول خواهد کشید.

13.jpg
فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا

فاصله استانبول تا آنتالیا

برای طی کردن فاصله استانبول تا آنتالیا، راه‌های بسیاری دارید. مسافت زمینی بین آنتالیا تا استانبول حدود 700 کیلومتر است. اگر با اتوبوس سفر کنید به طور میانگین 12 ساعت و اگر با خودرو سفر کنید، حدود 9 ساعت در مسیر خواهید بود. در استانبول، پروازهای آنتالیا از دو فرودگاه انجام می‌شود. پروازهای فرودگاه صبیحه گوکچن به آنتالیا 464 کیلومتر و پروازهای فرودگاه استانبول به آنتالیا 485 کیلومتر را طی می‌کنند. پروازهای استانبول تا آنتالیا حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

8.jpg
فاصله استانبول تا آنتالیا

فاصله آنکارا تا آنتالیا

فاصله آنتالیا تا آنکارا در پروازهای مستقیم حدود 406 کیلومتر است و به طور میانگین یک ساعت طول می‌کشد. اما اگر بخواهید این مسافت را از طریق پیچ و خم جاده‌ها طی کنید، باید حدود 541 کیلومتر را بپیمایید. مدت زمان سفر جاده‌ای از آنکارا تا آنتالیا با ماشین حدود 7 تا 8 ساعت و با اتوبوس بین 9 تا 11 ساعت طی می‌شود. مسیر راه آهن مستقیم از آنکارا به آنتالیا وجود ندارد، امّا شما می‌توانید تا قونیه با قطار سفر کنید و پس از آن با استفاده از اتوبوس وارد آنتالیا شوید.

3.jpg
فاصله آنتالیا تا آنکارا

فاصله ازمیر تا آنتالیا

فاصله ازمیر تا آنتالیا در پروازهای مستقیم حداکثر 360 کیلومتر است که هواپیما‌ها این فاصله را به طور میانگین در طی 1 ساعت طی می‌کنند. اما اگر بخواهید به صورت زمینی از ازمیر به آنتالیا بروید، باید حدود 450 کیلومتر مسیر را طی کنید. طی کردن فاصله ازمیر تا آنتالیا با اتومبیل به طور میانگین 5:30 ساعت و با اتوبوس حدود 7 ساعت طول می‌کشد.

Screenshot (17).png
فاصله ازمیر تا آنتالیا

فاصله وان تا آنتالیا

کم بودن فاصله وان از شهرهای ایران و ترکیه باعث شده است که این شهر هر ساله میزبان ایرانیان بسیاری باشد. اگر بعد از سفر به وان قصد سفر به آنتالیا داشتید، باید بدانید که پرواز‌های بین این دو شهر به طور میانگین مسافت 1210 کیلومتری را طی می‌کنند که حداقل 2 ساعت طول می‌کشد. فاصله وان تا آنتالیا در سفرهای زمینی حدود 1425 کیلومتر است و مدت زمان طی کردن آن با اتومبیل حدود 17 ساعت و اتوبوس حدود 25 ساعت است. البته دقت کنید که با توجه شرایط آب و هوایی و وضعیت جاده‌ها ممکن است مدت زمانی که در مسیر هستید تغییر کند.

1.jpg
فاصله آنتالیا تا وان

فاصله آنتالیا از شهرهای ایران

شاید در نگاه اول این جمله کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما باید بدانید که برخی از گردشگران از مسیر سفر بیشتر از مقصد آن لذت می‌برند. مسافرت زمینی از شهر تهران تا آنتالیا حدود 40 ساعت طول می‌کشد. اما مدت زمان سفر شما به عواملی همچون میزان شلوغی راه و وسیله نقلیه شما بستگی دارد. جزئیات فاصله آنتالیا از تهران و تبریز را در ادامه توضیح داده‌ایم. همچنین پیشنهاد میکنیم پیش از سفر به این شهر، مطلب راهنمای سفر به آنتالیا را مطالعه کنید.

راهنمای کامل سفر به آنتالیا

فاصله آنتالیا از تهران

اگر فاصله آنتالیا از تهران را به صورت یک خط مستقیم در نقشه فرض کنیم، حدود 1850 کیلومتر است. اما از آن‌جایی که پرواز مستقیم از تهران به آنتالیا وجود ندارد، مسیر هوایی آن طولانی‌تر است و به طور میانگین بین 4:30 تا 7:30 ساعت طول می‌کشد. فاصله آنتالیا از ایران از طریق راه‌های زمینی حدود 2500 کیلومتر است و معمولاً باید با اتوبوس به آنکارا و استانبول بروید و سپس از آن‌جا به آنتالیا سفر کنید. به طور میانگین طی کردن فاصله آنتالیا از تهران حداقل 40 ساعت طول خواهد کشید.

20.jpg
فاصله آنتالیا تا تهران

فاصله آنتالیا از تبریز

فاصله خطی آنتالیا از تبریز نیز حدود 1380 کیلومتر است، اما فاصله این دو شهر در پروازهای غیر مستقیم بیشتر می‌شود و بسته به تعداد توقف ممکن است 5 الی 9 ساعت طول بکشد. رانندگی از آنتالیا تا تبریز حدود 1739 کیلومتر است که اگر آن را با خودرو طی کنید به طور میانگین 22 ساعت و اگر با اتوبوس طی کنید، حداقل 35 ساعت در مسیر خواهید بود.

19.jpg
فاصله آنتالیا از تبریز

سخن آخر

بین شهرها و استان‌های ترکیه، آنتالیا درصد قابل توجهی از گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد و بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های سفر ترجیح می‌دهند از راه زمینی به آنتالیا سفر کنند. در این مطلب، فاصله آنتالیا از نقاط مختلف ایران و ترکیه را برای شما شرح دادیم. اگر سابقه سفر زمینی به آنتالیا را داشته‌اید؛ می‌توانید تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین برای اینکه با فاصله آنتالیا از شهرهای مختلف و نکات مهم رفت و آمدش آشنا شوید، سفرنامه‌های آنتالیا را ببینید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند