شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شورای امنیت#چهارشنبه#امنیت ملی#مسکو

مقام روس:‌ تلاش روسیه برای مقابله با تروریسم بین‌المللی ادامه دارد

مقام روس:‌ تلاش روسیه برای مقابله با تروریسم بین المللی ادامه دارد

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه عصر چهارشنبه در نشست نمایندگان امنیت ملی کشورهای عضو بریکس تاکید کرد که تلاش مسکو برای مقابله با تروریسم بین المللی ادامه دارد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری تاس، پاتروشف در این نشست گفت: آمریکا گروه‌های تروریستی مانند القاعده و طالبان را ایجاد کرده است و هنوز هم به طور فعال از هر دو برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه روسیه به تلاش‌های لازم برای مقابله با تروریسم بین المللی ادامه می‌دهد، افزود: با این حال، این تلاش‌ها به تنهایی و بدون ایفای نقش کل جامعه بین الملی نمی‌توانند تاثیر لازم را داشته باشند.

دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه گفت که تروریسم یکی از ابزارهای جنگ‌های ترکیبی غرب است و در عین حال مسکو مانند گذشته آماده همکاری در مسیر مبارزه با تروریسم است.

پاتروشف هشدار داد: اگرچه سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در عراق و سوریه قدرت اولیه خود را از دست داده‌اند اما این گروه‌ها به دنبال تغییر تاکتیک‌ و گسترش فعالیت‌های خود در حوزه‌های جدید هستند و جوانان به طور فزاینده‌ای در فعالیت‌های آنها شرکت می‌کنند.

این دوازدهمین دیدار نمایندگان عالی امنیت ملی کشورهای عضو بریکس است که امسال به صورت ویدئو کنفرانس و با ریاست چین برگزار شد.

به گزارش مشرق، بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است.

هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در ردهٔ کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطهٔ اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸٪ قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا