شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#جواب

دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره تعیین سقف افزایش اجاره‌بها/ این همه سال قیمت چه چیزی با بگیر و ببند کنترل شد؟

دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره تعیین سقف افزایش اجاره‌بها/ این همه سال قیمت چه چیزی با بگیر و ببند کنترل شد؟

برخی از کاربران خبرآنلاین درباره سیاست تعیین سقف افزایش اجاره‌بها عنوان کردند: چنانچه ضوابط درست و دقیق و غیرقابل دور زدن باشد، می‌تواند کنترل کند؛ در غیر این صورت موجر می‌تواند به بهانه‌های مختلف مستاجر را جواب کند و با مستاجر بعدی نرخ بالاتری بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد تنظیم بازار با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران و شهرستان‌ها را تعیین کرد.

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰ در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد شد. بر همین اساس، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد کند.

با توجه به این مصوبه، این سوال در حال حاضر مطرح است که آیا تعیین سقف اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟ برخی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص در یک نظرسنجی عنوان کردند: چنانچه ضوابط درست و دقیق و غیرقابل دور زدن باشد، می‌تواند کنترل کند؛ در غیر این صورت موجر می‌تواند به بهانه‌های مختلف مستاجر را جواب کند و با مستاجر بعدی نرخ بالاتری بگیرد.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: دولت می‌خواهد کالا و خدمات خودشو دلاری بفروشه و بعد به خرج مالک اجاره رو کنترل کنه. آزادسازی قیمت‌ها باید در تمام بخش‌ها صورت بگیره.

محسن، کاربر دیگر خبرآنلاین متذکر شد: دولت، پول صادرات نفت و گاز و برق و معادن رو دلاری می‌گیره، نقد می‌کنه و می‌زنه به بودجه جاری خودش. از جیب مالک اجاره خونه رو کنترل می‌کنه، از جیب کارفرمای خصوصی حقوق و دستمزد تعیین می‌کنه به کارفرمای خصوصی می‌گه عیدی حداقل این‌قدر. بعد خودش خیلی کمتر می‌ده. از زمین و زمان مالیات و عوارض ورود و خروج و گمرک و فلان می‌گیره. خلاصه خیلی دولت خوبه.

کاربر دیگری تصریح کرد: من خودم صاحبخونه هستم الان که اجاره ۴ میلیون هستش، دارم دومیلیون می‌گیرم. تا حالا مشکل نداشتم. الان اتفاقی برام پیش اومده و لنگ اجاره‌ام، اما نخواستم اجاره خونه رو بالا ببرم چون تا حالا ازش نگرفتم. ولی در کل هر کی باید انسان باشه و به اندازه ای که می‌تونه کمک کنه تا طرف مقابلش فشار نیاد . مستاجر من بنده خدا میگه با این اجاره به تو فشار میاد، من میگم بیشتر کنم به تو فشار میاد. انسان باشیم .به خدا سخته اجاره دادن. مستاجرا رو درک کنید.

یکی از کاربران نوشت: به نظرم حتما این بسته دولت می‌تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد، چون دفعات قبل هم که درباره برخی مشکلات مثل همین اجاره یا نرخ کرایه و یا خرید کالا و خدمات اوامری صادر شد، همه مردم رعایت کامل کردند.

کاربر دیگری خاطرنشان کرد: عوارض شهرداری و مالیات تا آستانه‌اش رو بردین بالا بعد می‌خواین اجاره بالا نره.

یکی از کاربران تاکید کرد: این همه سال قیمت چه چیزی با بگیر و ببند کنترل شد؟

223225