شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#یادداشت تفاهم#تفاهم نامه

امضای یادداشت تفاهم همکاری سازمان صنایع کوچک ایران و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان

امضای یادداشت تفاهم همکاری سازمان صنایع کوچک ایران و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان

تهران- ایرنا- سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در این یادداشت تفاهم که روز چهارشنبه در حضور رؤسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان در تهران به امضای "علی رسولیان" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و "خدای بردیف" رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان رسید، طرفین بر تقویت و گسترش روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌های نزدیک‌تر در حوزه‌های مرتبط با صنعت تأکید کردند.

توسعه کارآفرینی، صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های فناوری، به‌ویژه از طریق انجام مطالعات امکان سنجی و پیشنهاد ایجاد مراکز کارآفرینی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، کنفرانس‌ها و ... در زمینه کارآفرینی و شهرک‌های صنعتی، از جمله محورهای توافق دو طرف در این تفاهم نامه همکاری است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان در این تفاهم نامه، مطالعه امکان سنجی ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک با هدف حمایت از رقابت پذیری صنایع کوچک و تسهیل دسترسی به بازارهای یکدیگر را در دستور کار مشترک خود قرار داده‌اند.

دو طرف همچنین برای پیاده سازی همکاری‌های صنعتی و ایجاد روابط کاری میان صنایع کوچک ایران و ترکمنستان، تبادل فناوری‌های بومی در بخش‌های صنعتی معین، برگزاری نشست‌های رودررو (B2B) و بازدیدهای صنعتی در کشور متبوع خود را برای نمایندگان طرف مقابل تسهیل خواهند کرد.

مبادله و توزیع اطلاعات مربوط به کالاها، خدمات و فرصت‌های مشارکت یا سرمایه‌ گذاری مشترک برای صنایع کوچک دو کشور و اطلاع رسانی، هماهنگی و تسهیل حضور واحدهای صنعتی کوچک در نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی مرتبط، از دیگر توافقات طرفین در این تفاهم نامه همکاری است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این یادداشت تفاهم آمادگی خود را برای انتقال تجارب به اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان در مورد طراحی، مشاوره، مهندسی، مطالعات امکان سنجی، مکان یابی و ایجاد شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی، کارگاه‌های صنعتی و مراکز خدمات فناوری و کسب و کار (BTSC) اعلام نموده است.

همچنین به منظور کمک به ایجاد روابط میان دو طرف در زمینه تبادل تجارب و تسهیل تعاملات صنعتی، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام آمادگی کرده است زمینی را در یکی از شهرک‌های صنعتی خود در بندرعباس یا چابهار در جنوب و یا امیرآباد یا انزلی در شمال کشور به اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان اختصاص دهد.

همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان در قالب کمیته مشترک از نمایندگان تام الاختیار دو طرف به مدت دو سال معتبر و در صورت رضایت متقابل، به‌صورت خودکار برای دوره‌های دو ساله مشابه تمدید خواهد شد.

مراسم امضای ۹ سند همکاری بین تهران و عشق آباد در حضور رؤسای جمهور و بین وزیران دو کشور در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعد آباد برگزار شد.

این سند همکاری‌ها در زمینه‌های توسعه حمل و نقل ترانزیتی، مبادلات علمی و فرهنگی، حفاظت محیط زیست، فرهنگی، مبادلات تجاری - اقتصادی، توسعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و دیگر زمینه‌هاست که بین وزیران ایران و ترکمنستان و در حضور رؤسای جمهور به امضاء طرفین رسید.