شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طرح ترافیک

ساعت طرح ترافیک با تغییر ساعت کاری ادارات تغییر نخواهد کرد

درجلسه امروز شورای ترافیک شهر تهران، موضوع تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک مطرح شد، اما بر اساس رای این شورا، ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران تغییر نخواهد کرد. ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت از ۰۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰ است.

یک هفته از تغییر ساعت کاری ادارات گذشته بود، با این حال خبری از تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش به گوش نمی رسد و این موضوع منجر به بروز مسائلی در زمینه حمل و نقل شهروندان شده است. به دنبال این خبر، درجلسه امروز شورای ترافیک شهر تهران، موضوع تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک مطرح شد، اما بر اساس رای این شورا، ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران تغییر نخواهد کرد. ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت از ۰۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰ اعلام شد.

 

دولت در راستای صرفه جویی در مصرف برق تصویب کرد که از روز شنبه ۲۱ خردادماه تا سوم شهریورماه ساعات کار ادارات تغییر کند. براساس این دستور، ساعات کار از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ اعلام شد. با تغییر ساعات کاری ادارات، ساختمان بسیاری از ادارات و مراکز که در محدوده مرکزی شهر و در داخل محدوده طرح ترافیک یا کاهش آلودگی هوا قرار دارد، بسیاری از کارکنان و کارمندان ترجیح می دهند که با استفاده از وخودروهای شخصی خود به محل کار رفت و آمد کنند.

با این وجود، ساعت کاری ادارات تغییر کرد اما در ساعت اجرای طرح ترافیک تغییری ایجاد نشد، در ساعت طرح ترافیک تغییری ایجاد نشد و فاصله طولانی اتمام ساعت کاری تا اتمام زمان اجرای طرح ترافیک، باعث شد که شهروندان به خصوص افرادی که در محدوده مرکزی شهر رفت و آمد دارند، سردرگم شوند و حتی در این میان سکنه داخل محدوده نیز با مشکل مواجه شدند.

تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، در این زمینه بیان کرد که درباره تغییر ساعات طرح ترافیک باید در شورای ترافیک تهران تصمیم گیری شود و این موضوع را با معاون حمل ونقل مطرح کرده است.

وی دگفت نیاز است که در زمینه تغییر ساعت طرح تعیین تکلیف شود؛ زیرا هم برای افرادی که خانه آنها در محدوده طرح ترافیک است و هم برای کارکنان، این موضوع باعث ایجاد مشکل شده و بین ساعت تعطیلی ادارات و ساعت پایان طرح، مدت زمانی طولانی فاصله وجود دارد. انتظار است که شورای ترافیک تهران تشکیل و این موضوع را تعیین تکلیف کند.