شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امریکا#هالیوودی

ناوهای کلاس ایندیپندنس امریکا از تبلیغات هالیوودی تا مشکلات فلج‌کننده

ناوهای کلاس ایندیپندنس امریکا از تبلیغات هالیوودی تا مشکلات فلج‌کننده

در سال 2006 ناوهای کلاس ایندیپندنس (استقلال) مورد تایید قرار داده شد و برنامه ساخت آن توسط شرکت جنرال دینامیک امریکا آغاز شد، اما ناوهایی که با میلیارد ها دلار هزینه تولید و با تبلیغات فراوان به جهان معرفی شدند، دچار مشکلات اساسی در بدنه و دچار ترک هایی در سازه خود شده‌اند طوری که ۶ فروند از آن را از خدمت خارج کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی-امنیتی خبرگزاری برنا، در حدود سال 2000 میلادی نیروی دریایی ایالات متحده بدنبال به خدمت گرفتن ناوهای تهاجمی و پر سرعت برای عملیات در آبهای کم عمق و سواحل مورد تهاجم خود بود و طرح های بسیاری را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد . در سال 2006 ناوهای کلاس ایندیپندنس (استقلال) را مورد تایید قرار داد و برنامه ساخت آن توسط شرکت جنرال دینامیک امریکا آغاز شد. این کلاس ناوها دارای تناژ 2870 تن و دارای 120 متر طول هستند و بخشهای زیادی از این ناو جهت کاستن وزن و افزایش توان مانور و سرعت از جنس آلومینیوم ساخته شده . همچنین طراحی بدنه آن بصورتی است که کمترین بازتاب امواج راداری را به سوی رادارهای دریایی  و هوایی دارد و در طراحی فرم آن ظرافت بسیاری بکار رفته که بنوعی یک ناو تقریبا پنهانکار و رادار گریز از آب درآید .

WhatsApp Image 2022-06-15 at 3.56.46 PM

اما داستان قدرتنمایی و تبلیغات زیاد کار دست نیروی دریایی امریکا داد .در سالهای اخیر درباره ساخت این ناوها از طرف برخی مقامات دولتی و سیاسی و همچنین فرماندهان ارتش این کشور هشدارهایی درباره هزینه های بالای ساخت این ناوها و همچنین اشکلات ساختاری آنها مطرح شد اما با توجه به وجود لابی های سنگین شرکت های نظامی سازنده تسلیحات این هشدار ها راه به جایی نبرد و تاکنون 13 فروند از این ناوهای تهاجمی ساخته و بخدمت ارتش امریکا در آمدند. اما در چند روز گذشته منابع خبری نظامی اعلام کردند که از 13 ناو ساخته شده کلاس ایندیپندنس تعداد 6 فروند دچار مشکلات اساسی در بدنه و دچار ترک هایی در سازه خود شده‌اند. نیروی دریایی امریکا این 6 فروند را از خدمت خارج نموده و در حال بررسی آنهاست و به بقیه ناوهای این کلاس محدودیت سرعت 15 ناتیکال مایل را ابلاغ کرده و اجازه بالا بردن سرعت خود را ندارند زیرا احتمال میرود بقیه ناوها هم دچار اشکال و ترک  سازه اصلی خود شوند.

WhatsApp Image 2022-06-15 at 3.57.52 PM

ناوهایی که با میلیارد ها دلار هزینه تولید و با تبلیغات فراوان به جهان معرفی شدند وسعی در بازار یابی و فروش مدلهایی از آنها به مشتری های عربی جنوب خلیج فارس میشد حال دچار مشکل سازه شده اند و اجازه حرکت با سرعت بالا و مانور نیز ندارند زیرا ممکن است حتی بدون وجود دشمن فرضی! نیز خود به خود از خدمت خارج شوند.

WhatsApp Image 2022-06-15 at 3.58.51 PM

WhatsApp Image 2022-06-15 at 3.59.34 PMانتهای پیام