شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

اپیدمی جدید در بین دانش آموزان آسیایی

 اپیدمی جدید در بین دانش آموزان آسیایی

نزدیک بینی، ۸۰ درصد از دانش آموزان مدارس برخی از کشور‌های آسیایی را تحت تاثیر قرار داده و به یک معضل فراگیر تبدیل شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، مجله اقتصادی معروف "اکونومیست" شیوع نزدیک بینی در بین دانش آموزان مدارس را یک بیماری همه گیر جدید و مرتبط با سبک زندگی مدرن توصیف کرد.

"نزدیک بینی" دانش آموزان مدرسه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تهدید می‌کند که در مراحل بعدی زندگی آن‌ها مشکلات عمده‌ای را برای سلامتی آن‌ها ایجاد خواهد کرد. دلیل گسترش این مشکل نشستن طولانی مدت در کلاس درس است.

 به دلیل نشستن دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با نور نسبتاً کم در آسیا، این قاره به کانون این همه‌گیری جدید تبدیل شده است و غرب نیز نگران این بیماری است که بررسی‌ها نشان داده است که شیوع گسترده‌ای پیدا کرده است.

قبل از دوره‌های رونق اقتصادی، که در دهه ۱۹۶۰ آغاز شد، "نزدیک بینی" در شرق آسیا غیر معمول بود، اما اکنون تقریباً در بین جوانان همه جا وجود دارد. در هنگ کنگ، سنگاپور و تایپه، بیش از ۸۰ درصد از کسانی که تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند، نزدیک‌بین هستند.

در سئول، پایتخت کره جنوبی، از هر ۱۰ جوان، ۹ نفر از این مشکل رنج می‌برند، و در چین نیز که رشد اقتصادی خود را آغاز کرده است، نسبت شیوع این معضل حدود ۸۰ درصد است.

مطالعات نشان می‌دهد که نرخ ابتلا به نزدیک بینی در اروپا بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و برای گروه سنی ۱۷ تا ۱۹ سال در ایالات متحده حدود ۵۹ درصد است.

این گزارش به مشکلات ناشی از این بیماری اشاره می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هزینه‌های عینک و لنز و لزوم استفاده مادام العمر از آن اشاره کرد و همچنین در میانسالی باعث بروز بیماری‌های چشمی دیگری نیز می‌شود که برخی از آن‌ها باعث نابینایی برگشت ناپذیر می‌شود.

شواهد عملی نشان می‌دهد که قرار گرفتن منظم در معرض نور روشن روز برای کنترل صحیح رشد چشم کودکان حیاتی است و کمبود نور منجر به دوربینی و کوتاه بینی می‌شود، بنابراین راه حل در نیاز به ماندن کودکان در خارج از کلاس نهفته و در فضای باز است.

مطالعات انجام شده در تایوان، به ویژه بر روی دانش آموزان دبستانی، نشان داد که دور نگه داشتن کودکان از مدرسه می‌تواند میزان ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد، و در واقع تایوان توانسته است افزایش چندین دهه نرخ نزدیک بینی را معکوس کند.

این مجله استدلال می‌کند که اقدام جمعی دولت‌ها می‌تواند مشکل را حل کند، در حالی که به والدین نگران اطمینان می‌دهد که صرف زمان کمتر فرزندانشان در کلاس درس، برای تحصیلشان فاجعه‌بار نخواهد بود.

نزدیک بینی در کودکان به این معنی است که اشیاء دور به وضوح دیده نمی‌شوند. علل نزدیک بینی در کودکان عدم قرار گرفتن در معرض نور روز و نشستن مکرر جلوی تلویزیون و صفحه کامپیوتر و همچنین برخی بیماری‌ها مانند دیابت و زایمان زودرس خطر نزدیک بینی را افزایش می‌دهد.