شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عمان#جدید#تقدیر#اتاق#مشترک#نوری#شاهرودی

تقدیر اتاق مشترک ایران و عمان از نوری شاهرودی

تقدیر اتاق مشترک ایران و عمان از نوری شاهرودی

با توجه به پایان ماموریت چهار ساله حجت الاسلام و المسلیمن نوری شاهرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان طی روز جاری ملاقاتی را با دکتر علی نجفی، سفیر جدید ج.ا.ایران در مسقط که مقرر است در هفته های آتی به محل ماموریت خود اعزام گردد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این ملاقات ابتدا رییس اتاق مشترک ضمن تبریک به سبب انتصاب ایشان بعنوان سفیر جدید ایران در عمان، ابراز امیدواری نمود با توجه به سوابق درخشان ایشان در سال‌های گذشته در وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی ، همکاری های صمیمانه سفارت ایران در مسقط با اتاق مشترک و فعالین اقتصادی کمافی السابق ادامه یابد. در ابتدای نشست، وی ابتدا ضمن تقدیر از مساعدت ها و پیگیری های مجدانه آقای نوری شاهرودی در طی ماموریتشان و نیز همکاری های نزدیک سفارت ایران با اتاق مشترک ، گزارشی اجمالی درخصوص ماهیت و ساختار اتاق مشترک، تسهیلات فراهم آمده در راستای ارتقاء حجم مبادلات تجاری دو کشور و برنامه های کلان اتاق مشترک جهت حضور بیش از پیش بخش خصوصی کشورمان در عمان و استفاده از این کشور جهت صادرات مجدد کالاهای ایرانی ارائه نمود.


در ادامه، علی نجفی، ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیتهای توسعه ای اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان ابراز امیدواری نمود تا تعاملات مستمر این اتاق مشترک با سفارت ایران در مسقط در آینده نیز همچون گذشته ادامه یابد. وی اشاره نمود، حفظ سطح روابط اقتصادی موجود و تلاش در جهت ارتقاء حجم مبادلات تجاری و اجرایی نمودن برنامه ریزی های انجام شده بین دو کشور در اولویت برنامه های وی برای سکان داری سفارت ایران در مسقط خواهد بود که این مهم محقق نخواهد شد جز از مجرای بخش خصوصی کشور. وی در ادامه تحریم های ظالمانه امریکا و شیوع کرونا را فرصتنی برای توسعه روابط بین دو کشور دانست .


علی نجفی در ادامه بر ضرورت تمرکز بیشتر بخش خصوصی برای ورود به حوزه های فناوری های نوین، شیلات، معدن در عمان تاکید نمود.


در انتها ریاست اتاق مشترک ایران و عمان ضمن تقدیر از رویکرد مثبت دکتر علی نجفی نسبت به اتاق مشترک بازرگانی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد تا با ادامه سیاستهای سفارت ج.ا.ایران در مسقط بتوان شاهد توسعه بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور باشیم.

۲۲۳۲۲۷