شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#منابع

منابع عراقی اعلام کردند؛

افزایش اقدامات برای بازگردانیدن صدر به عرصه سیاسی

افزایش اقدامات برای بازگردانیدن صدر به عرصه سیاسی

منابع عراقی از تحرکاتی خبر دادند که برای بازگردانیدن جریان صدر به عرصه سیاسی عراق پس از تصمیم اخیر مقتدی صدر، جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع وابسته به هیئت هماهنگی شیعی عراق اعلام کرد که اعضای این هیئت پیامی به رهبر جریان صدر ارسال کرده و خواستار بازنگری صدر در تصمیمش و بازگشت به روند سیاسی شدند.

یک منبع وابسته به هیئت هماهنگی شیعی عراق به شفق نیوز گفت: هیئت هماهنگی پیامی به فراکسیون صدر ارسال کرده است تا درباره اعزام هیئتی از هیئت هماهنگی برای حضور درحنانه نجف و دیدار با صدر برای صرف نظر کردن از تصمیمش در خروج از روند سیاسی و شروع گفتگو، پاسخی بدهد.

این منبع افزود: اگر صدر قبول کند، هیئتی به ریاست هادی العامری به حنانه خواهد رفت تا با او گفتگو کند و اگر او خواستار گفتگو در بغداد باشد که همه دور یک میز در بغداد جمع خواهند شد.

منبع مذکور اعلام کرد: هیئت هماهنگی منتظر واکنش صدر است.

روز گذشته هم یک منبع آگاه در هیئت هماهنگی شیعی عراق اعلام کرده بود که هیئتی متشکل از برخی رهبران هیئت هماهنگی به حنانه نجف خواهد رفت تا رهبر جریان صدر را به انصراف از تصمیمش از روند سیاسی، قانع کند.

یک منبع نزدیک به رئیس جمهوری عراق هم روز گذشته از طرح قریب الوقوعی برای پایان دادن به بحران سیاسی عراق و بازگردانیدن مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق به روند سیاسی، خبر داده بود.