شهر خبر

سرانجام سه سال مبارزه با کرونا؛ قطر آخرین میهمان خود را نیز شناخت

سرانجام سه سال مبارزه با کرونا؛ قطر آخرین میهمان خود را نیز شناخت

تهران- ایرنا- تیم ملی کاستاریکا به‌عنوان آخرین تیم، جواز حضور در جام جهانی قطر را به دست آورد و بدین‌ترتیب اسپانیا آخرین هم‌گروه خود در گروه E را شناخت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی قطر پس از سه سال مبارزه طولانی سرانجام مشخص شدند؛ از زمانی که ویروس کرونا هنوز به سیاره زمین هجوم نیاورده بود و نورجموگین تسدنبال مغولستانی اولین گل را در راه جام جهانی ۲۰۲۲ در ۶ ژوئن ۲۰۱۹ درون دروازه برونئی قرار داد تا امروز که ویروس کرونا تقریبا رخت بربسته و کاستاریکا با تک گل جوئل کمپل جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده است.

با پیروزی کاستاریکا برابر نیوزیلند، تکلیف تیم‌های گروه E مشخص و این تیم با اسپانیا، آلمان و ژاپن هم‌گروه شد؛ رقیبی برای شاگردان لوئیس انریکه که در ۲۳ نوامبر در ورزشگاه «الثمامة» اولین بازی خود را برگزار خواهد کرد.

سرانجام سه سال مبارزه با کرونا؛ قطر آخرین میهمان خود را نیز شناخت

شگفت‌انگیزترین جام جهانی

بیست و دومین دوره جام جهانی برای اولین‌بار در یک کشور عربی در هشت شهر با کمتر از ۷۰ کیلومتر فاصله و در بازه زمانی ۳۰ آبان تا ۲۷ آذرماه (۲۸ روز) برگزار می‌شود. آخرین باری که بازی‌های جام جهانی ۲۸ روزه برگزار شد در سال ۱۹۷۸ در آرژانتین بود.

حال پس از چهار سال و چهار ماه و سه روز از پیروزی ۴ بر ۲ فرانسه برابر کرواسی در ۱۵ جولای ۲۰۱۸ در مسکو، بار دیگر جام جهانی این بار در قطر با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود؛ جامی که ایتالیا قهرمان چهار دوره جام جهانی و ستارگانی همچون هالند (نروژ)، محمد صلاح (مصر)، ریاض محرز (الجزایر)، آلابا (اتریش)، ابراهیموویچ (سوئد)، لوئیس دیاز (کلمبیا)، اوبلاک (اسلوونی) و الکسیس (شیلی) غایبان بزرگ آن هستند.

از شگفتی‌های دیگر این جام همین بس که هفت قهرمان دیگر آن یعنی برزیل با پنج، آلمان با چهار، آرژانتین، فرانسه و اروگوئه هرکدام با دو، انگلیس و اسپانیا نیز با یک قهرمانی به مصاف رقبای بدون قهرمانی خود خواهند رفت.

از قاره آسیا هم قطر به‌عنوان میزبان با ۶ تیم آسیایی ایران، ژاپن، عربستان سعودی، کره جنوبی و استرالیا، حضور خواهد داشت و این درحالی‌ است که تعداد تیم‌های اروپایی به ۱۳ رسیده است. علاوه بر این، ولز و کانادا به ترتیب پس از ۶۴ و ۳۶ سال غیبت بازگشته‌اند.