شهر خبر

انتصابی پرحرف و حدیث در آکادمی ملی المپیک؛ عدم تایید صلاحیت فقط برای انتخابات بسکتبال بود؟

انتصابی پرحرف و حدیث در آکادمی ملی المپیک؛ عدم تایید صلاحیت فقط برای انتخابات بسکتبال بود؟

تهران- ایرنا- سرپرست آکادمی ملی المپیک در اقدامی عجیب فردی را منصوب کرد که صلاحیتش برای انتخابات فدارسیون بسکتبال تایید نشده بود.

به گزارش ایرنا، انتخابات فدراسیون بسکتبال در شرایطی برگزار شد که رامین طباطبایی به خاطر عدم تایید صلاحیتش نتوانست در این انتخابات شرکت کند و برای دومین دوره رئیس فدراسیون شود. در خصوص دلایل عدم تایید صلاحیت طباطبایی حرف و حدیث های زیادی مطرح شد؛ اما این عدم تایید صلاحیت به خاطر هر موضوعی که بوده شایستگی ریاست طباطبایی در یک فدراسیون ورزشی را زیر سوال برده است؛ اما انتصاب اخیر وی به عنوان مشاور و سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی آکادمی کمیته ملی المپیک کاملا در تضاد با تصمیم نهادهای ذیربط در خصوص عدم تایید صلاحیتش بوده است.

کیکاووس سعیدی که به طور همزمان دبیر کمیته ملی المپیک و سرپرست اکادمی ملی المپیک است باید توضیح دهد بر چه مبنایی این انتصاب را انجام داده است. وی اگر دارای صلاحیت‌های لازم برای فعالیت به عنوان یک مدیر ورزشی را داشته قطعا اجازه حضور او را در انتخابات فدراسیون بسکتبال می‌دادند.

ضمن اینکه با توجه به اینکه تا پایان دوره ریاست و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک زمان زیادی باقی نمانده این انتصاب هیچ لزومی نداشت. چرا که قطعا رئیس آینده کمیته ملی المپیک نفرات مورد نظر خودش را در آکادمی منصوب خواهد کرد. اینکه به صرف چند ماه حضور در آکادمی ملی المپیک، ذهنیت‌ها نسبت به یک فرد تغییر کند امری محال است. همچنین این نکته هم باید در نظر گرفت که برای حکم معاونت طباطبایی باید صلاحیت‌های لازم اخذ شود و همیشه نمی‌توان به عنوان سرپرست معاونت فعالیت کرد؛ آن وقت است که شاید اتفاقات دیگری رقم بخورد و وی نتواند در این پست هم به کارش ادامه دهد.