شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#دولت

فروردین: تعاملات ورزشی ایران و قطر بعد از جام‌جهانی هم ادامه خواهد داشت/ مجلس و دولت حامی تیم ملی‌اند

فروردین: تعاملات ورزشی ایران و قطر بعد از جام‌جهانی هم ادامه خواهد داشت/ مجلس و دولت حامی تیم ملی‌اند

عضو کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی دستاوردهای توافقات انجام گرفته در دوحوزه ورزش و جوانان با کشور قطر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به قطر گفت: در این سفر اتفاقات و مذاکرات خوبی انجام شد و رئیس جمهور و امیر قطر ۲ تن از وزاری ۲ کشور را مامور برگزاری نشست و تعامل در راستای برگزاری هرچه بهتر جام جهانی و گسترش همکاری‌ها در دو حوزه ورزش و جوانان کرده بودند.

وی افزود: از بدو ورود به قطر شاهد استقبال خوب وزیر ورزش و جوانان قطر از وزیر ورزش و جوانان ایران بودیم که این استقبال نشان‌دهنده آمادگی همکاری قطر با ایران است.

فروردین ضمن تاکید بر همکاری و دستاوردهایی که جام جهانی برای دو کشور دارد، گفت: ما این آمادگی را داریم که در خلال بازیهای جام جهانی از ظرفیت موجود در ورزش کشور به ورزش قطر در بحث حضور تماشاگران در استانهای نزدیک به کشور قطر، گردشگری و پزشکی کمک کنیم. همچنین بعد از جام جهانی نیز تعاملات و همکاری‌ها ادامه خواهد داشت تا بتوانیم از جام جهانی قطر که یک فرصت است به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به وجود ۱۷ فدراسیون فعال در قطر، دکتر سید حمید سجادی پیشنهاد دادند که در راستای پیشبرد ورزش قطر، با توجه به وجود ۵۲ فدراسیون فعال در جمهوری اسلامی ایران، فدراسیونهای دارای ظرفیت، دانش لازم را در اختیار ورزش قطر قرار دهند.

فروردین ضمن اشاره به دعوت وزیر ورزش و جوانان قطر به ایران گفت: جزئیات بیشتر در این ملاقات مطرح و قراردادی به صورت رسمی جهت همکاری منعقد خواهد شد.

همچنین بازدید از اسپایر بازدید بسیار خوبی بود که پیرو این بازدید مقدمات راه اندازی یک مجموعه و پایگاه استعدادیابی با همان ساختار و مولفه های موجود در کشور قطر، در ایران را فراهم خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حضور وزیر ورزش و جوانان در مسابقه تیم ایران و الجزایر و گفت‌و‌گو با بازیکنان و کادر فنی و دیدار با سرپرست تیم ملی فوتبال و وحید هاشمیان در سفارت، گفت: دغدغه‌های ورزشکاران مربوط به آماده سازی در امر فنی است که نیازمند تدابیر کادر فنی و فدراسیون است.همچنین تغییر و تحولات صورت گرفته در فدراسیون موجب ایجاد مشکل و عدم برنامه‌ریزی صحیح بازی‌های تدارکاتی تیم ملی شد که امیدواریم با ساختار مدیریتی خوب در فدراسیون دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

فروردین افزود: بر این اساس در راستای رفع مشکلات تیم ملی مقرر شد که وزیر ورزش و جوانان بعنوان مسئول به همراه تیم کارشناسی از نزدیک بر مسائل و مشکلات نظارت داشته باشند و همچنین از توان و ظرفیت دولت و مجلس جهت رفع مشکلات تیم ملی استفاده شود.

وی با اشاره به کوتاه بودن فیفا دی جهت اماده سازی تیم ملی در شهریور ماه گفت: باید با برنامه‌ریزی بهتر فدراسیون و نظارت وزارت ورزش و جوانان، در مقطع کوتاه فیفا دی نهایت استفاده را از این محدوده زمانی جهت انجام بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم.

انتهای پیام