شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سلطان#عربستان#عربستان سعودی

پیام مکتوب پادشاه سعودی به سلطان عمان

پیام مکتوب پادشاه سعودی به سلطان عمان

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در پیامی مکتوب به «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان خواستار افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در پیامی مکتوب به «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان خواستار افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور شد.

بنابراین گزارش، پیام مکتوب سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان در ارتباط با «افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌های برادرانه میان دو کشور دوست و برادر عربستان و عمان» بوده است.

منابع رسمی عربستان سعودی و عمان به جزئیات بیشتری از این نامه مکتوب اشاره نکرده‌اند.

این در حالی است که روابط دوجانبه میان عمان و عربستان سعودی از ماه جولای سال ۲۰۲۱ پس از سفر هیثم بن طارق سلطان آل سعید عمان به عربستان سعودی، وارد مرحله جدیدی شده است.

در دسامبر سال گذشته میلادی نیز سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی سفری به عمان داشت. در جریان این سفر وی با سلطان عمان نیز دیدار کرده بود.

در جریان این سفر ۱۳ توافقنامه همکاری میان عربستان سعودی و عمان در بخش‌های مختلف اقتصادی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار به امضا رسید.

تحلیلگران معتقدند نزدیکی عربستان به عمان در شرایطی رخ می‌دهد که ریاض در تلاش است با دولت‌هایی که رویکرد متفاوت با این کشور در خصوص ایران دارند، روابطی استراتژیک و راهبردی برقرار کند. در این راستا، عربستان سعودی روابط نزدیک‌تری با عراق برقرار کرده است و در ماه مارس ۲۰۲۱ میزبان نخست‌وزیر این کشور بود. عربستان همچنین در سال گذشته میلادی با قطر، همسایه خود که از سال ۲۰۱۷ قطع رابطه کرده بود، توافق‌نامه آشتی امضا کرد.