شهر خبر

مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی شروع به فعالیت کرد

مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی شروع به فعالیت کرد

تهران- ایرنا- رییس پژوهشکده اقتصادی وزارت اقتصاد از شروع فعالیت مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی در تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدجواد توکلی» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری «آغاز فعالیت نخستین مدرسه تابستانی  سیاست‌گذاری اقتصادی در تابستان ١٤٠١» اظهار داشت: این مدرسه با ابتکار وزیر اقتصاد تشکیل و فعالیت آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و وزارت اقتصاد هر کدام مسیر خود را طی می‌کنند، افزود: همواره ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، براین اساس وزیر اقتصاد دستور شروع به کار مدرسه سیاست‌گذاری را داد تا ارتباط مستمر بین وزارت اقتصاد و نخبگان دانشگاهی برقرار شود.

رییس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح‌کرد: این مدرسه در نظر دارد نیروی انسانی برای حل مسائل وزارتخانه اقتصادی تربیت کند و در صدد است از دانش‌پژوهان ارشد، دکتری و پژوهشگران اقتصادی استفاده کند.

وی ادامه‌داد: ثبت‌نام در این مدرسه از روز گذشته (۲۴ خرداد ماه) شروع شده و تا سوم تیرماه ادامه دارد و همه دانشجویان رشته اقتصاد و پژوهشگران می‌توانند در این مدارس حضور یابند.

توکلی گفت: این مدارس باید سه خروجی داشته باشد؛ نخست اینکه بین وزارت اقتصاد و دانشگاه‌ها تعامل ایجاد شود، دوم بهبود عملکرد وزارت اقتصاد و آخرین خروجی، استخراج مسایل پیش روی وزارت اقتصاد است.

وی گفت: با شروع به کار این مدرسه می‌توانیم مسائل منطقه‌ای و استانی را استخراج و به دولت ارائه کنیم و حتی در مراحل بعدی می‌توان راه‌حل‌های پیشنهادی را هم به دولت  بدهیم.