شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#دانش‌آموزان#کرونا#سال گذشته

کاهش شانس ورود دانش‌آموزان انگلیسی برای ورود به دانشگاهای برتر بعد از کرونا

کاهش شانس ورود دانش‌آموزان انگلیسی برای ورود به دانشگاهای برتر بعد از کرونا

روند افزایشی پذیرش دانشجو تا سال گذشته در انگلیس، منجر شده است که از امسال دانشگاه‌ها ظرفیت‌های خود برای پذیرش داوطلبان را کاهش دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اولین گروه از دانش‌آموزانی که پس از دوران کووید داوطلب ورود به دانشگاه هستند، تابستانی پرچالش را در پیش دارند؛ زیرا دانش‌آموزان برای رشته‌های دانشگاهی محبوب رقابت بیشتری دارند؛ در واقع پس از اینکه تعداد نمرات درجه A در طول همه‌گیری، دانشگاه‌ها را مجبور به پذیرش دانشجویان بیشتری کرد، موسسات اکنون با وجود افزایش درخواست‌ها، در رشته‌های پرطرفدار برای پذیرش تعدیل کرده‌اند.

والدین و معلمانی که با گاردین تماس گرفتند، گزارش دادند دانش‌آموزانی که نمرات A را کسب کنند، در سال‌های گذشته پیشنهادهای بسیاری از مؤسسات دانشگاهی مورد نظر خود را دریافت می‌کردند.

یکی از مسئولان مربوط به آموزش و پرورش انگلیس معتقد است: شکست مکرر این دولت در برنامه‌ریزی برای آینده فرزندان، یک نسل را تهدید می کند. جوانانی که در تابستان امسال امتحان می دهند، دو سال هرج و مرج و اختلال در آموزش خود را تحمل کرده‌اند. با این حال، تدابیر در نظر گرفته شده دولت، آنها را با نگرانی بیشتری مواجه می کند که نمرات خوب برای رفتن به مرحله بعدی زندگی آنها کافی نیست.

درخواست‌های دانشگاه امسال پنج درصد افزایش یافته است، که بخشی از آن ناشی از افزایش تعداد جوانان 18 ساله است و این امر نتیجه افزایش فرزندآوری در اواسط دهه 2000 و تداوم آن در دهه آینده است.

روسای دانشگاه‌ها کاهش ارزش شهریه‌ها به دلیل تورم را عامل دشواری برای پذیرش تعداد بیشتری داوطلب ورود به دانشگاه می‌دانند. برای حفظ تعداد در سطح مدیریت، دانشگاه‌های محبوب پیشنهادهای کمتری ارائه می‌کنند که منجر به ناامیدی برخی از داوطلبان می‌شود.

مارک کورور، بنیانگذار DataHE گفت که داده‌های سال گذشته نشان می‌دهد که دانشگاه‌های با رنکینگ بالا پس از سال‌ها توسعه، جذب دانشجو را سخت‌تر کرده‌اند. چنین رویکردی حاکی از آن است که این اتفاق فقط برای یک بار رخ نمی‌دهد، بلکه یک تغییر بزرگ در توانایی متقاضیان برای ورود به انواع خاصی از دانشگاه محسوب می‌شود.

مایک نیکلسون، یکی از مدیران در دانشگاه کمبریج، معتقد است بسیاری از دانشگاه‌ها در سال‌های 2020 و 2021 به میزان قابل توجهی بیش از پیش‌بینی‌ها دانشجو پذیرش داشتند؛ بنابراین، سال 2022 را به‌عنوان سالی می‌بینیم که بسیاری از دانشگاه‌ها از آن برای تنظیم مجدد استفاده می‌کنند. دانشگاه‌ها در تعداد پیشنهادها کاملاً محافظه‌کارانه عمل می‌کنند تا خود را گرفتار نکنند و به نظر می‌رسد پیشنهادهای سال آینده احتمالاً کم‌تر خواهد بود.

با این حال، پس از تغییرات دولت در سیستم وام دانشجویی، انتظار می‌رود دانشجویانی که دوره‌های خود را در سال 2023 شروع می‌کنند، به جای 30 سال زمان برای بازپرداخت، وام‌های دانشجویی را به مدت 40 سال پس از فارغ‌التحصیلی پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی خدمات پذیرش دانشگاه Ucas گفت: در دو سال گذشته در طول همه‌گیری، با حرکت از امتحانات به نمرات ارزیابی شده توسط معلم، شاهد بوده‌ایم که دانش‌آموزان بیشتری شرایط پیشنهادی به‌ویژه در رقابتی‌ترین دوره‌ها مانند حقوق، مهندسی، پزشکی و دندانپزشکی دارا هستند.در رقابتی‌ترین دانشگاه‌ها، تعداد دانشجویان پذیرفته شده در دوره‌های کارشناسی تمام وقت از 154هزار در سال 2019 به 177 هزار نفر در سال 2021 افزایش یافت.

این مسئول ادامه داد: افزایش پنج درصدی تعداد جوانان 18 ساله انگلیسی که امسال درخواست ورود به دانشگاه دارند از 306200 به 320420 نفر، همراه با 6000 دانشجوی دیگر که از سایر کشورها وارد دانشگاه‌های انگلیس می‌شوند، ورود به بسیاری از دانشگاه‌ها را به یک فرآیند کاملا رقابتی تبدیل می‌کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: «ما می‌خواهیم همه دانش‌آموزان با توانایی و استعداد تحصیل در دانشگاه بتوانند این کار را انجام دهند». هر ساله رقابتی برای رشته‌های محبوب دانشگاه‌ها و محبوب‌ترین دوره‌ها وجود دارد، اما دولت از نزدیک با بخش آموزش عالی همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند دانش‌آموزانی که قادر به پیشرفت در دوره‌های با کیفیت بالا هستند و می‌توانند منجر به نتایج خوب بعد از دوران تحصیل شود، در دوره‌های آکادمیک تحصیل کنند.

انتهای پیام/