شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#آمریکا

طی مصاحبه ای مطرح شد؛

اظهار نظر «بلینکن» درباره امتیاز دهی اوکراین به روسیه

اظهار نظر «بلینکن» درباره امتیاز دهی اوکراین به روسیه

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد که این کشور هر آنچه اوکراین و نیروهای اوکراینی نیاز داشته باشند، در اختیارشان قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه پی بی اس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که واشنگتن شدیدا نگران شرایط و اوضاع نظامیان اوکراینی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض و شکوه کی یف در مورد برتری قاطع نیروهای روسیه در قدرت آتش و همچنین کمبود سلاح و مهمات در اوکراین و با اشاره به نبرد شدید در منطقه «دونباس» و همچنین جنوب اوکراین، گفت: رنج و سختی بسیار زیادی در خط مقدم و در میدان جنگ وجود دارد. اوکراینی ها آن را احساس می کنند و از آن رنج می برند. ما عمیقا در مورد این موضوع نگران هستیم، اما ما ۲۴ ساعته کار می کنیم تا هر آنچه را بدان نیاز دارند برای آنها مهیا سازیم.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور در بروکسل با همتایان خود از ده ها کشور درباره نیازهای دفاعی اوکراین گفتگو خواهد کرد، گفت: ما مصمم هستیم که به اوکراین آنچه را برای مقابله با این تجاوز نیاز دارد بدهیم و نهایتا موقعیت اش را در هر مذاکره ای که صورت بگیرد، تقویت کنیم.

بلینکن همچنین از دادن پاسخی مستقیم و صریح نسبت به این مسئله که آیا وی امتیاز دادن خاک توسط اوکراین را اجتناب ناپذیر می داند یا خیر، طفره رفت.

وی در این باره گفت: آینده اوکراین را خود اوکراینی ها تعیین می کنند. این مسئله به مردم اوکراین بستگی دارد که درباره اش تصمیم بگیرند. در نهایت، این تصمیمات توسط یک دولت منتخب دموکراتیک از جمله رئیس جمهور زلنسکی اتخاذ خواهد شد. او باید تعیین کند که چه چیزی به نفع کشورش و مردمش است و ما از آن حمایت خواهیم کرد. این مسئله اساسا به آنها بستگی دارد که تصمیم بگیرند.

پیشتر «هنری کیسینجر» سیاستمدار و دیپلمات کهنه کار آمریکایی پیشنهاد کرده بود که اوکراین بخش هایی از خاک خود را به روسیه واگذار کند تا غائله درگیری ها بخوابد. این مسئله با واکنش شدید مقامات اوکراینی و حتی فحاشی آنها به کیسینجر روبرو شد.