شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#فوتبال#تیم فوتبال

استرالیا ششمین تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی/ تقابل دوباره کانگروها با فرانسه و دانمارک

استرالیا ششمین تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی/ تقابل دوباره کانگروها با فرانسه و دانمارک

تهران- ایرنا- تیم فوتبال استرالیا توانست در دیدار پلی‌آف با برتری مقابل پرو به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند و تعداد تیم‌های آسیایی حاضر در این دوره را به عدد ۶ برساند.

به گزارش ایرنا، استرالیا و پرو دوشنبه شب در چارچوب آخرین مرحله از پلی‌آف جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی، استرالیا تونست ۵ بر ۴ به پیروزی دست یابد و بلیت حضور در قطر را بدست بیاورد.

شاگردان گراهام آرنولد در گروه D این مسابقات با فرانسه، دانمارک و تونس همگروه هستند. برای آشنایی بیشتر با این گروه اینجا  را کلیک کنید. این تیم در حالی در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های فرانسه، دانمارک و تونس هم‌گروه شد که در دوره قبلی با ۲ تیم یعنی فرانسه و دانمارک هم‌گروه بود. هم‌چنین پرو یکی از تیم‌هایی بود که در دوره قبلی در گروه استرالیا بود و جالب این که استرالیا برای صعود به جام جهانی قطر موفق به شکست این تیم شد.

یکی دیگر از نکته‌های قابل توجه بعد از صعود استرالیا به جام‌جهانی این خواهد بود که برای اولین بار در تمام ادوار جام‌جهانی تعداد تیم‌های آسیایی به عدد ۶ رسید و از این رو یک رکورد برای قاره کهن محسوب می‌شود. قبل از این دوره بیشترین تعداد حضور تیم‌هایی آسیایی مربوط به دوره قبل در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که پنج تیم از آسیا حضور داشتند.

جام‌جهانی نه فقط محل حضور بهترین تیم‌های جهان و عرصه رقابت آنان برای فتح عنوان نخست است، بلکه محلی برای حضور تیم‌هایی است که هر یک خصوصیات خاص و جالبی دارند. از جمله این که تیمی تحت عضویت ۲ کنفدراسیون توانسته باشد به برترین تورنمنت فوتبالی جهان حضور یابد. استرالیا تنها تیمی در جهان است که حالات مختلف صعود به جام جهانی را تجربه کرده و در این دوره هم صعودش تا دقیقه ۹۰ در هاله‌ای از ابهام بود اما آن‌ها در گذشته آن قدر تنبیه شده بودند که این بار برابر امارات و در ادامه برابر پرو اشتباه نکردند و به عنوان تیم سی و یکم راهی این رقابت‌ها شدند.

استرالیا ششمین تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی/ تقابل دوباره کانگروها با فرانسه و دانمارک

تیم ملی فوتبال استرالیا ملقب به «کانگوروها» که «ساکروس» نیز نامیده می‌شود، تاکنون حضور در پنج دوره جام جهانی را تجربه کرده است. ساکروس که تنها تیم ملی در کره زمین است که به خاطر حضور در ۲ قاره (ابتدا اقیانوسیه و اکنون آسیا) قهرمان ۲ قاره شده، برای نخستین مرتبه در جام جهانی ۱۹۷۴ در کشور آلمان حضور یافت. سپس سال‌ها طول کشید تا یکبار دیگر بتواند به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان صعود کند تا که دومین حضورش را در جام‌جهانی در سال ۲۰۰۶ به چشم دید. بعد از آن کانگوروها در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و اکنون قطر حضور یافتند و به دنبال تکرار شگفتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هستند تا بتوانند یک بار دیگر از گروه خود صعود کنند.

استرالیا ششمین تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی/ تقابل دوباره کانگروها با فرانسه و دانمارک

تیم استرالیا که در سال ۱۹۲۲ نخستین حضور خود را با رویارویی برابر نیوزیلند اعلام کرد، در سال ۲۰۰۶ عضویت در قاره اقیانوسیه را ترک کرد و به آسیا پیوست. در آسیا، این تیم توانست در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جام‌ملت‌های که خود میزبان بود، مقام قهرمانی را کسب کند. اما در گذشته و زمان حضور در اقیانوسیه این تیم در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ قهرمان آن قاره شد. 

گراهام آرنولد ۵۸ ساله هدایت تیم ملی کشورش را از سال ۲۰۱۸ بر عهده دارد. انتقادهای زیادی از سبک بازی استرالیا شده است و به همین خاطر این مربی تحت فشار قرار گرفته و حتی زمزمه رفتن او نیز به گوش می‌رسد. او ۳ سال قبل از حضور روی نیمکت تیم ملی استرالیا هدایت تیم زیر ۲۳ ساله‌های این کشور را بر عهده داشت.

استرالیا ششمین تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی/ تقابل دوباره کانگروها با فرانسه و دانمارک

استرالیا در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی قاره آسیا در گروه دوم این مسابقات با تیم‌های ژاپن، عربستان، عمان، چین و ویتنام همگروه بود و توانست با کسب ۴ برد، ۳ تساوی و ۳ باخت به عنوان تیم سوم بعد از ژاپن و عربستان به مرحله پلی‌آف صعود کند و در این مرحله با غلبه بر تیم‌های امارات و پرو بلیت قطر را بگیرد.

به طور معمول، شاکله اصلی این تیم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در فوتبال اروپا و بعضا حتی آسیا توپ می‌زنند. البته این موضوع در مواقعی برای استرالیا دردسرساز ‌می‌شود. در واقع در چنین تیم‌هایی سرمربی با تفکر مختلف روبرو است و کار برای هماهنگی بسیار سخت است. نگاهی به قهرمانان جام‌های‌جهانی نشان می‌دهد، در تیم آن‌ها معمولا اکثر بازیکنان از یک یا دو تیم هستند؛ نظیر اسپانیا ۲۰۱۲، آلمان ۲۰۱۴ و… . همچنین باید در نظر گرفت که سفر بازیکنان لژیونر از اروپا به استرالیا بسیار زمان می‌برد و در واقع آن‌ها در زمان فیفادی، یک روز کامل را از دست می‌دهند و باتوجه به مسابقات فشرده در اروپا، با خستگی وارد اردوی تیم ملی می‌شوند.

استرالیا ششمین تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی/ تقابل دوباره کانگروها با فرانسه و دانمارک

از بازیکنان تاثیرگذار این تیم می‌توان از متئو رایان ۳۰ ساله دروازه‌بان رئال سوسیداد اسپانیا، آجدین هروستیک هافبک ۲۵ ساله باشگاه آینتراخت فرانکفورت آلمان، هری سوتار ۲۳ ساله مدافع باشگاه استوک سیتی انگلیس، جیمی مک‌لارن مهاجم ۲۸ ساله باشگاه ملبورن سیتی استرالیا و متئو لکی هافبک ۳۱ ساله باشگاه ملبورن سیتی استرالیا نام برد.