شهر خبر

امیدوارم روابط اقتصادی ضعیف ایران و ونزوئلا با قرارداد 20 ساله به سطح مطلوب برسد

امیدوارم روابط اقتصادی ضعیف ایران و ونزوئلا با قرارداد 20 ساله به سطح مطلوب برسد

شهریار حیدری گفت: سطح روابط ما از نظر دیپلماسی اقتصادی با ونزوئلا ضعیف است. ایران با ونزوئلا باید از منابع یکدیگر و توان و ظرفیت‌‌های دو طرف بیشتر استفاده کنند. امیدوارم با اجرایی شدن قرارداد 20 ساله روابط اقتصادی دو کشور به سطح مطلوب برسد.

«شهریار حیدری»، نماینده مردم سرپل ذهاب و عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری‌ برنا، در ارتباط با سفر نیکلاس مادورو به ایران و قراردادهای منعقد شده گفت: ما مشترکات زیادی با ونزوئلا داریم. استکبار‌ستیزی و مقابله با آمریکا جزء مشترکات اصلی ما با ونزوئلا است. این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی در یک نقطه‌ای بسیار اثرگذار است و ونزوئلا از نظر آب و هوا و از نظر صنعت و تکنولوژی شرایط همکاری بیشتر دو کشور را دارد. اما سطح روابط ما از نظر دیپلماسی اقتصادی با ونزوئلا ضعیف است. ایران با ونزوئلا باید از منابع یکدیگر و توان و ظرفیت‌‌های دو طرف بیشتر استفاده کنند. امیدوارم با اجرایی شدن قرارداد 20 ساله روابط اقتصادی دو کشور به سطح مطلوب برسد.

وی ادامه داد: یقینا این سفر، سفر اثرگذاری است که می‌تواند سطح روابط دو کشور را ارتقاء بدهد. ما تمایل داریم با ونزوئلا بیشتر از یک ارتباط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشیم. در یک سفری که به عنوان رئیس هیئت ایرانی و ناظر بین‌المللی در انتخابات اخیر مجلس ونزوئلا به این کشور اعزام شده بودیم، خط دولت، مجلس و مردم ونزوئلا را با جمهوری اسلامی ارتباط خوبی دیدم. اما این تمایلات باید منجر به تصمیم گیری مناسب برای ارتقاء سطح روابط بین دو کشور گردد.

انتهای پیام