شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#ارتش

تقویت مواضع ارتش سوریه در پی تحرکات ارتش ترکیه در حلب و حسکه

تقویت مواضع ارتش سوریه در پی تحرکات ارتش ترکیه در حلب و حسکه

ارتش سوریه در ازای ورود نیروهای نظامی ترکیه به شهر اعزاز در حومه شمالی حلب، در حال تقویت مواضع و نیروها و تجهیزاتش است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «نیروهای ترکیه ستون‌هایی از خودروهای حامل تانک‌ها و نفربرهای حامل نظامیان و همچنین خودروهای مجهز به دوشکا را به اعزاز منتقل کردند».

وی افزود: «نیروهای ترکیه همچنین عناصر مسلح وابسته به گروهگ تروریستی «عاصفة الشمال» را از شهر عفرین در حومه شمالی حلب و تعدادی از مناطق اطراف که بیش از 2500 نفر تخمین زده می‌شود. به شهر اعزاز انتقال داده‌اند».

منبع میدانی تأکید کرد که «جبهه‌ای که نیروهای ترکیه در صدد تقویت آن هستند از منطقه کفرخاشر، کلجبرین تا مارع، اعزاز، مریمین و جلبل امتداد دارد».

منبع مذکور همچنین گفت که «ارتش سوریه نیز در حال تقویت مواضع، نیروها و تجهیزات خود در منطقه است و در صورت هرگونه حمله با آن مقابله خواهیم کرد».

اردوغان چند روز پیش در سخنانی اظهار داشت که ترکیه عملیات نظامی جدید خود را برای ایجاد مناطق امن در عمق 30کیلومتری (شمال سوریه) آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: مناطقی که از سمت آن به کشورمان و مناطق امن حمله می‌شود، در اولویت این عملیات‌ نظامی قرار دارد.

وزارت خارجه سوریه سخنان مقامات ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را اقدامی خصمانه و در راستای اجرای طرح‌های تروریستی علیه دمشق دانست.

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد: سخنان رئیس جمهور ترکیه در خصوص ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه نشان از اقدامات خصمانه این کشور علیه سوریه دارد.

وزارتخانه یاد شده تأکید کرد که  هدف از ایجاد منطقه امن در شمال سوریه هرگز حمایت از مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه نیست، بلکه ترکیه «هدف استعماری» دارد.

در این بیانیه ضمن دفاع از ملت و حاکمیت اراضی این کشور بر مقابله با چنین توطئه‌هایی با تمامی ابزارهای مشروع تأکید شده است.

انتهای پیام