شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#اپل

آیپد پرو جدید اپل عرضه می شود

شهریور ماه آیپد پرو جدید اپل با تراشه M۲ و شارژ بی‌سیم عرضه می‌شود.

فناوری آیپد پرو جدید اپل عرضه می شود

طبق آخرین شایعات، آیپد پرو – iPad Pro جدید اپل با مشخصاتی نظیر فناوری شارژ بی‌سیم، تراشه M2 و به‌روزرسانی دوربین همراه خواهد بود.

فناوری شارژ بی‌سیم مدت‌هاست که وجود داشته و به یکی از ویژگی‌های رایج در اکثر گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. حتی اپل که برای برای پیوستن به این فناوری کمی دیر عمل کرد، بیش از پنج سال است که ویژگی مذکور را به خانواده آیفون آورده است. آیفون ۸، اولین گوشی هوشمند تولید این شرکت بود که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کرد. با توجه به اینکه آیفون برای مدتی طولانی از این تکنولوژی بهره برده، عجیب به‌نظر می‌رسد که سری آیپد از شارژ بی‌سیم نصیب مانده است. این گزینه تاکنون چه در تبلت‌های پایه و یا گران‌قیمت آیپد پرو جایی نداشته است.

با این‌حال، مارک گورمن از نشریه بلومبرگ مدعی شده که ویژگی شارژ بی‌سیم قرار است به نسل بعدی iPad Pro اضافه شود. به گفته او، اپل احتمالا نسخه جدیدی از آیپد پرو را در اواخر سال جاری عرضه می‌کند که یکی از ارتقاهای کلیدی آن، قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد بود.

چه انتظاراتی از سری جدید آیپد پرو ۲۰۲۲ وجود دارد؟

گورمن در بخش پرسش و پاسخ آخرین خبرنامه خود، نکاتی جزئی در مورد مسیر احتمالی اپل در توسعه خط تولید iPad Pro جدید را ارائه کرده است. به گفته وی، این دستگاه‌های جدید با تراشه Apple M۲ که اخیرا در مک بوک ایر و پرو ۱۳ ۲۰۲۲ استفاده شده، عرضه خواهند شد. گورمن ادعا کرده که مدل‌های جدید آیپد پرو اپل در بخش دوربین نیز دستخوش ارتقا خواهند شد، اما به جزئیات دیگری در این باره اشاره نکرده است. یکی دیگر از موارد اضافه شده به سری جدید iPad Pro، همان‌طور که ذکر شد، قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد بود.

طی هفته‌های گذشته، شایعات متعددی پیرامون آینده آیپد پرو منتشر شده است. آخرین گزارش متعلق به تحلیل‌گر زنجیره تامین نمایشگر (DSCC)، راس یانگ بود که ادعا کرد اپل در حال کار بر روی دگرگونی کامل سری آیپد پرو با نمایشگر ۱۴.۱ اینچی و یک صفحه‌نمایش مینی LED است. این ادعا توسط افشاگر دیگری به نام Majin Bu نیز تایید شد که در توییتر خود توضیحات مشابهی در این باره ارائه داده بود.

در حالی‌که مارگ گورمن پیش‌تر در مورد بازطراحی سری iPad Pro با نمایشگر بزرگ‌تر صحبت کرده بود، او هم‌چنان معتقد است که این به‌روزرسانی زودتر از سال ۲۰۲۳ اتفاق نخواهد افتاد. به همین دلیل، ارتقای سری ۲۰۲۲ آیپد پرو تنها به جنبه‌هایی از طراحی و ویژگی‌های نرم‌افزاری محدود خواهد بود.

منبع: گجت نیوز