وی در ادامه گفت: «اگر تهران تصمیم سیاسی در کنار گذاشتن خواسته‌های فراتر از توافق هسته‌ای را اتخاذ کند، امکان پایان دادن به مذاکرات و بازگشت دوجانبه سریع به توافق وجود دارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «ما همواره به مزایای اجرای توافق هسته‌ای نگاه می‌کنیم و هر روز که می‌گذرد، این مزایا با پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران از بین می‌رود». 

وی افزود: «ایران می‌تواند طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد به همین دلیل خواستار بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «چالش‌هایی که ایران ایجاد کرده در صدر برنامه رئیس جمهور آمریکا در سفر ماه آینده به منطقه خواهد بود».

وی با اتهام زنی به بخشی از نیروهای مسلح ایران در ایجاد بی ثباتی در منطقه گفت که واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی پایبند است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «باید پیش از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به توافق بازگردیم و نمی‌خواهیم تاریخی برای بازگشت ایران به توافق هسته‌ای تعیین کنیم».

وی مدعی شد: «گام‌های عاقلانه‌ای در دفاع از خود در برابر اقدامات تنش‌زای ایران بر می‌داریم و به دنبال درگیری یا تشدید تنش در منطقه نیستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «اگر ایران به دنبال تنش زدایی است، باید اقداماتی در رابطه با برنامه هسته‌ای خود اتخاذ کند».