شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#نتایج

کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی از صدر اعظم آلمان در بین شهروندان

کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی از صدر اعظم آلمان در بین شهروندان

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که میزان رضایتمندی از "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان در بین شهروندان به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "ان تی وی" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه فورسا نشان می دهد که میزان رضایتمندی از "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان به شدت در میان شهروندان کاهش پیدا کرده است.

نتایج این نظر سنجی که به سفارش "ان تی وی" و "آر تی ال" آلمان انجام شده است نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات یک درصد صعود داشته و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم یک درصد آراء کم تری نسبت به نظر سنجی قبلی به دست آورده است. همه احزاب دیگر در ارزش های خود ثابت ماندند و ازاین رو اتحادیه احزاب متحد مسیحی همچنن قوی ترین حزب در پارلمان آلمان است و سوسیال دموکرات ها در جایگاه سوم بعد از سبزها قرار گرفتند.

نتایج این نظر سنجی که توسط موسسه فورسا انجام شده نشان می دهد که اگر اکنون انتخابات فدرال آلمان برگزار می شد، احزاب متحد مسیحی مانند هفته گذشته 27 درصد آراء را بدست آورده و 4 درصد از سبزها (23 درصد) و 7 درصد از حزب سوسیال دموکرات ( 20 درصد) جلوتر خواهند بود.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که رضایت عمومی از کار "اولاف شولتز"، صدراعظم فدرال نسبت به آخرین نظرسنجی در آغاز ماه می به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بر این اساس 41 درصد (منهای 7 درصد) در حال حاضر (بسیار) از کار شولتز راضی هستند، 56 درصد (به اضافه 9 درصد) کمتر یا اصلاً از کار او راضی نیستند.

بر این اساس وقتی صحبت از ترجیح صدراعظم در آلمان به میان می‌آید، اولاف شولتز از مرز 40 درصد سقوط می‌کند. 38 درصد (منهای 3 درصد) از همه واجدین شرایط رای دادن در حال حاضر شولتز و 21 درصد (به علاوه 1 درصد) فردریش مرتس، رئیس حزب دموکرات مسیحی را در صورت انتخاب مستقیم صدر اعظم انتخاب می کنند .

درمورد صلاحیت سیاسی هم 20 درصد از کل واجدین شرایط رای دادن در آلمان از اعتماد به سبزها سخن گفته اند و آن ها را برای حل مشکلات دارای صلاحیت می دانند ، 12 درصد به اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای دادند و 11 درصد هم حزب سوسیال دموکرات را در این زمینه دارای صلاحیت دانستند. 50 درصد شهروندان هم هیچ حزبی را برای حل مشکلات کشور قابل اعتماد نمی دانند.

انتهای پیام/